Last day in Barca!

Last day in Barca! Solen strålade över hela staden. Plötsligt fanns varje snygg spanjor på gatan, som förmodligen hade gömt sig inne de senaste månaderna. För första gången frågade inte kaffetanten på starbucks mig om leg när jag betalade med kort, dessutom hittade jag 10 euro på stranden. Alla förutsättningar för att få mig att inse att jag inte borde åka. 
Yes indeed jag kommer sakna den här underbara staden. Staden som har allt, stranden, shopping, barerna, restaurangerna. Staden som alltid visar rödljus. Staden som aldrig sover och utnämnd till Europas gayhuvudstad.. Staden där man kan få tag på ipren 24h om dygnet och där man kan klippa sig hos pakisarna för 5 euro. Staden där Zlatan regerar och plötsligt blev Sverige utsatt på kartan. För att inte glömma stora män som Picasso, Dali och Miro eller den man vars arkitektur drar flest turister, Gaudi! Med det kan jag konstatera att jag haft en fabuloso tid i Barca och en ny erfarenhet i bagaget, men jag kommer komma tillbaka igen, igen, igen och igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0