en helt vanlig dag

Vaknade av att solen sken rakt in i mitt fönster. Lite tvungen-att-gå-till-stranden-väder. Svenska maffian intog playan, solen stekte och gula flaggan var hissad så vågorna tumlade runt oss som i en tvättmaskin. 


Costa Brava ohlalala

Stränderna är mycket finare längst Costa Brava än Barcas strand. Davva och jag tog en dagsutflykt till Lloret de mar. På plats fanns också ICA-Yvonne som hade en väska till mig med massa kläder. Min älskade mamma hade packat ner en massa gott, skvallertidningar, böcker och annat som hon vet att jag behöver.

Fredag afton

Fredag, vilket innebär helg, vilket innebär fest. Utgång på Carpe diem, häng på deras extremt sköna ute terass. På hemvägen längst stranden kunde vi inte motstå ett nattbad i ljuvliga Medelhavet. Helt, helt underbart. 


IKEA med Familjen

Bättre än julafton, dagens IKEA-besök med familjen. Som små barn i en leksaksaffär ungefär. IKEA is the shit!

Morning Morning!

Fresh, fresh, not, not! Kommer man hem klockan tio på morgonen, då vet man att man har haft en jäkligt kul kväll! Dock blir det inte lika kul att gå till jobbet idag.

Förlängd sommar

I och med Spanienflytten förlängde jag min sommar ytligare några månader och det är inte dumt, inte dumt alls! Lördagseftermiddag med sol och bad, me gusta!

It´s friday

Arbetsveckan är över och igår slog jag mitt egna rekord på sälj! Älskade fredag! Claras syrran är här på besök över helgen och det firade vi skumpa. Det här blir en bra helg!


Syrrans blogg

Jag kan knappt tro det är sant, nu har big sis flyttat till Österrike, men det som är helt otroligt är att hon har skaffat sig en blogg som ni självklart måste checka!

Sunny, sunny

Med tanke på att vi sov bort hela dagen blev det ingen playa, sunny, sunny! Istället strosade vi runt på La Ramblan, satte oss på ett café och konstaterade att livet är bra härligt.

Mina fötter strejkar

Mina fötter strejkar nu efter gårdagens festligheter. Vi lämnade inte dansgolvet en sekund utan dansade till att svetten rann och när jag misshandlat mina fötter tillräckligt var det dags att vandra hem barfota tidigt på morgonen. 

Svenskt party

Svenskt party igår på Carpe diem. Vi har lyckligtvist lärt känna killen som skriver upp oss på varenda lista och fixar in oss på alla ställen här i Barca, that´s good!


Vykort från barcelona

Barcelona är nice! Jobbar, solar, badar, festar, njuter av mitt liv a la dolce vita. Vi jobbar på internetuppkoppling i mitt lilla kollektiv, men tills vidare får ni ha det helt underbart, precis som jag!


RSS 2.0