NYÅR 2009




Jag är redo, partystämmningen i Torp är på topp. Även om det nu är mamma och pappa som ska ha festen. Det dånar musik i hela huset och det gör en ju bara så otroligt glad. Snart ska jag vidare! Gott nytt år allihopa! Livet är bara för underbart. Kisses!

Det kommer bli en vild natt

Manikyren och sminket klirrat. Ska jag ta en silvrig klänning kanske? Nja det får  bli classy sassy black. Lillsyrran är så nyårsglamm så det heter duga. Jag skulle velat haft lite mer tid åt en solning och slingning av mitt hår. Istället jobbade jag idag så det blev ingen tid till det. Mindre än 7 timmar kvar av 2008. År 2009 kommer bara bli så mycket bättre!


Jag har min klänning

Har jag nämt att jag har köpt en nyårsklänning äntligen? Nu en liten siesta sen fiesta fiesta!

We making big business

Karin har en hyffsad timmlön när hon är ute och ränner på nätterna. Skämt och sido här planeras det nyår. Vi har ju tagit hand om insamlingen av pengarna och alla inköp. Det diskuterades länge om Karin och jag skulle shoppa kläder för pengarna men övervägde vårat beslut ganska fort när vi insåg att vi inte skulle vara så poppis hos våra vänner. Imorgon is the big day och jag är pepp. Pepp på fest och pepp på ett nytt år. Kisses!

 


Konstiga saker händer i livet

Igår hände något hemskt, det värsta jag varit med om. Det var en riktigt omtumlande dag. Mer går jag inte in på just nu. Efter omständigheterna mår jag ändå bra. Ska iväg på körskolan snart och efter det ska jag jobba. Imorgon blir det superkul! Jag har många förväntningar på det nya året. Vi hörs senare. Kisses! 

Vilken liten snorunge jag är!

Helt genomförkyld! Ucsh jag hatar det. Har iallafall laddat upp med många paket näsdukar och näsdoppar. Idag var jag en kort sväng i Kalmar med Johans familj. Vi skulle äta. Blev en kortis i affärerna, utan någon framgång att hitta en fin nyårsklänning. ! Hoppas verkligen jag gör det imorgon för då ska jag och Karin in de nuevo...


Nyårsklänning?

Lite småpanik, ska försöka hitta en nyårsklänning imorgon eller på måndag. Saken är bara det att när jag var i Kalmar igår hittade jag inga fina klänningar. Hoppas på lycka nästa gång. Ska satsa på rött eller svart i år tror jag


Min dag

Gick upp tidigt idag för att jobba. Riktigt segt var det. Dagen gick iallafall oehört fort och nu är jag hemma igen. Planerna för idag är läsa en bok, va med don joan och sedan om jag hinner (very very busy) så ska jag städa en gaderob. Först ska jag fika med mammie och pappie...

En kväll med de bäste

Nu var de stora juldagarna över och nu blir nästa roliga sak, NYÅR! årets happening! Vilka tre härliga dagar! Tre dagar med familj och släkt. Nu är det bara några coola kids jag inte umgåts med dessa dagar. Det är ju Erico, Teddy och Karin såklart. De kommer snart hem till mig och vi ska kolla film och äta chirre. Jag har det för bra!

Lyckad shopping

Som sagt innan vi åkte till feta släkten åkte vi en stund på mellandagsrean. huuu så mycket folk! Under två timmar hann jag med att handla hur mycket som helst. Skjorta, tröja, linne, jeans, hårfärg och annat smått. Även dessa mystofflorna fann jag på rea. Behövdes eftersom mina har gått sönder. På söndag är det dags igen då ska jag in på rean en gång till. Just nu ska jag koppla av framför en bra film.

 

Hej hej

Linne: h&m
Jeanstights: pieces
skor: skohörnan
Annandag jul! Jag ska strax iväg till Kalmar med Erico, Teddy och Anna. Blir lite mellandagsrea. Efter det ska jag och familjen på bjudning hos våra kusiner. Kisses!

Dagens festardag


Juldagen, årets festardag. Alla ska ut och partaja all night long, utom jag partyqueen myself. Jag är inte sjuk, inget fel på mig alls. Jag känner bara för en lugn mysig kväll framför min absoluta favoritfilm med ett glas rött och njuta. Jag hoppas däremot att alla får en helgalen och rolig kväll. Dansa för mig med.

Today im wearing



Medens vi inväntar gästerna som kommer strax lägger jag upp dagens!

Skepparkavaj: Beställd skräddarsydd från Stockholm
Skjorta: Mango, Köpenhamn
Jeanstights: Pieces
Skor: Vaga bond

Jullov!

Ännu en julafton över och denna julafton blev mortal! Känns fortfarande underbart och jag ska försöka hinna med mycket. Mellandagsrea blir det, umgås med mina nära och kära, nyår och en massa med. Jag älska läsa böcker och ska försöka hinna med att sluka denna högen. Blir oftast bara på loven man hinner med sådant. Dock har mamma o pappa bjudningar hela veckan och vi är även bortbjudna av hela världen så vi får väll se...


Det traditionella jul- familjekortet


Familjen Oskarsson önskar er en riktigt god jul!

Jul i Torp

Det spelar ingen roll om vi är 20 pers i huset eller 6 det är lika mycket liv i luckan iallafall om inte mer. Den stora julklappen var att Olle kom hem, men Anna och jag var listiga nog att klura ut att pappa hade något i kikarn. Så nu är vi samlade One big happy family!

Det var inte igår precis vi va hela familjen samlade. Vi har precis proppat i oss massa julmat och nu tar hälften av familjen siesta, medens resten sitter och kollar på en hemmabio som Olle-boll har tagit hem. Snart blir det Kalle-Anka. Det enda som håller kvar en vid tv:n är julgodiset som står på bordet. Sedan blir det kyrkan, sen kommer tomte. Johan var också här på morgonen och önskade god jul! Fint att vi fick lite snö med på julafton. God jul allesammans hoppas ni får en lika fin dag som jag!

årets första, största och tyngsta paket

måste nog endå va dessa som Anna och jag fick från våra arbetsgivare. Min dag blir inte så mycket mer spännande än det här för jag är helt finito och ska sluddra till snart. Hade det varit för några år sen skulle jag inte kunna somna vid detta laget, men jag är ganska övertygad om att det kommer gå ganska fort idag...Kisses!


God morgon!

Snart blir det fukost och sen ska jag cykla till jobbet. 12 timmar i kassan idag, men va gör det. De är ju årets roligaste dag att jobba på! Full rulle och alla ska ha julmat. Den enda dagen på året svenskarna faktiskt är lite trevliga! Egentligen har vi glöggstund på morgonen, alla medarbetare och chefen. Det brukar vara mysigt, men jag föredrog en liten längre sovmorgon. Som vanligt har vi också tomteluvor på oss! Kom nu och handla allesammans så jag får önska er en riktigt god jul! Kisses!

  

Min dag

Hemma igen, ska snart somna! Min dag har varit bra. Trevlig förmiddag med Erico och Karin. Först blev det fika på lilla. Efter ett tag blev vi hungriga och åkte till Irenes gatukök, God natt kids
.i
Huuu, ser ni kön? Köpingens poppis ställe

My pink darling is back

Nu är min rosa lilla fantastiska sak tillbaka, den har varit på rymmen ett tag. Igår bidde det jobb idag likaså, men först ska jag ta en fika på lillabageriet med Erico och Karin. Hörs sen!

 

Lite av min önskelista

Lindex Shop Online - Byxa Lindex Shop Online - Satinslip


Tränningsbyxor och ett nattline från lindex
Någon form av ipod fodral som
Min favvoparfym från burberry
En plattång från obh nordica
morgonrock från h&m

Utöver allt detta önskar jag mig mucho pengar och kläder. Vi får väll se om tomten tycker jag har varit snäll i år.

Babysugarpaj

Först måste jag Tacka Malin, Thilda och Amanda för en mycket trevlig gårdagkväll. Jag hade dock väldigt svårt att stiga upp i morse. Vaknade femton minuter innan jag skulle jobba, men jag var snabb som attan. Dagen har varit otroligt lång, men jag har träffat många trevliga människor. Bland annat JullanGullan som kom hem från Island igår. Vi ska se till att ses i mellandagarna. Mamma o pappa har bjudning ikväll för pappas syskon så jag passar på att pussa min charmiga kusin. Klockan är bara åtta och jag funderar på att slockna för dagen eller se på dansbandskampen kanske kanske...

 

Kvällens outfit

Snart ska här ut och dansa hela natten för att fira ett efterlängtat jullov! Här kommer kvällens:


Klänning: gina tricot
strumpbyxor: Åhlens
skor: Graceland

Min kärlek till ett par skor

När jag var och shoppade en dag fick jag syn på dessa skor och skulle genast ha dem iallafall så var 38 alldels för stora och 37 var på håret. Jag köpte dem för små. I fler veckor har jag tryckt och kämpat för att försöka trycka i mig i dessa skor. Anna har hjälpt mig genom att förstora dem med hårblås! Ikväll ska jag göra debuten med mina försmå men nu mera rimligt lagom stora skor!"


Jullov!

Nu har jag lov, det är precis vad jag behöver. Bra dag i skolan idag och jag börjar känna av julstämningen. Vi hade julfika med klassen och jag fick med mig denna godispåse hem eftersom jag va den enda som åt av det. Ikväll ska vi fira jullovet med utgång . Det blir först förfest hos Thilda och efter det bär det av till Palace. Det kommer bli prima. Ska försöka klura ut vad jag ska ha på mig ikväll.

 

Today im wearing

Jullov! Nästan iallfall. Det enda som fattas är snö sen är det fulländat. Vi ska ha julshow i skola idag sen juldans. Risningsgröt till lunch som de senaste 13 åren. Sista gången jag får jullov i mitt liv. Det lät dramtiskt. Det kommer bli en bra dag det är jag övertygad om.

 
Tröja: köpt i Argentina
kjol: Lindex
strumbyxor: Åhlens
skor: vaga bond

Vilken underbar afton

Jag hade en sådan underbart trevlig kväll hos Frida. Hon skämde bort oss med trerättersmiddag. Sådär trevligt bara tjejer kan ha. Massa prat och rödvin. Flytta inte ifrån mig Frida. Tack för en trevlig kväll!

På bild: Frida, Elina, Johanna, Maria och Linnea

Min själsfrände, tror vi föddes med samma hjärna.

Kvällens outfit

Jag tog en liten siesta förut och jag lovar er jag skulle kunnat sova tills imorgon. Nu bär det av med Frida. Jag vet kvällens meny så jag har gått och varit hungrig hela dagen. Det ska bli riktigt trevligt. Vi hörs senare.


Scaaf:Acne
Tröjklänning: Acne
strumpbyxor: Åhlens
skor: lokal skoaffär

Happy day!

Sista provet avklarat och jag är så glad, vilken lättnad. Nu har jag inga mer riktiga lektioner. Det är en mycket härlig känsla. Sitter här hemma med ett stort leende på läpparna. Förutom att jag har varit i skolan idag har jag jobbat. Märks att det börjar bli jul. Alla ska ha julmat. Nu ska jag till köpingen och göra lite ärande med pappsen sedan ikväll blir det mysmiddag hos Fraitagen. Kisses! 

dagens nöje

Så nu är jag hemma från dagens shopping Jag hittade till slut en present till Anna. Nu är mina julklappar så gott som klara. Jag handlade även en klänning till mig själv. Den får ni se på fredag om jag har på mig den. Även två nacklack till min samling. Jag och Karin hade en mycket trevlig eftermiddag. Vi hade manligt sällskap i form av Ante som skjutsade in oss. Han är den ultimata shoppingkillen att ha med på stan. Han klagar inte, går i våra affärer och bär kassarna! Nu ska jag försöka få lite ordning på mitt rum. Kisses!


Sista julklappsshoppingen!

Idag ska jag och min companera in till Kalmar och shoppa. Det ska absolut bli min sista julklappsshopping! Det blir lite klappar till mig själv och mina familjemedlemar. Ska försöka hitta något jag kan ha på mig på fredag och imorgon kväll. Karin ska också följa med och försöka finna något i julklappsdjunglen. Sedan ska vi äta, ni kan ju gissa vad. My big passion!

Snart slänger jag den i väggen

Ser ni min lilla fina moské jag har på nattusbordet. Den här lilla fina moskén har jag lust att slänga i väggen varje morgon. Det är nämligen en present från min bror, en väckarklocka. När den ringer börjar den tjuta ut trosbekännelsen på arabiska allah allah och så vidare. I morse vaknade jag riktigt tidigt för att jag skulle plugga och hemsk är den verkligen, men vaknar det gör man definitivt!

 

det känns att det börjar närma sig lov

Det ligger i luften, LOV. Tre dagar kvar. Vi dansade julmusik och man känner av att alla är på bättre humör nu när lovet börjar närma sig. Min dag började med att jag var på körlektion. Det gick fint. Sedan åkte jag till skolan. Nu har skoldagen snart gått och därefter blir det jobb. När jag kommer hem blir det plugg, plugg, plugg inför morgondagens religionsprov. Jag är dålig på att uppdatera, men lovar en förbättring från och med imorgon. Adios

Sista veckan!

Sista veckan nu i skolan innan jullovet, som jag längtar. Det kommer så pssande med ett lov nu och jag ser fram emot julen. Jag har varit dålig på att uppdatera denna helg men den har heller inte varit så händelserik. Jag har varit med don joan, pluggat, övningskört, igår skulle jag ha jobbat, men mitt huvud höll på att sprängas så syrran fick hoppa in istället. Det var min helg i stora drag.

Har precis varit på gymet och tränat och nu sitter jag på sista lektionen. Kvällen ska ägnas åt att plugga religion! Efter att onsdagens religionlektion är över innebär det att jag inte har fler prov detta år:D Happy! Därefter ska jag bara hitta på en massa roligheter. Jag och Karin ska in till Kalmar och handla det sista klapparna, jag ska på tjejmiddag hos Frida. Jag ska jobba och jag ska partaja. Det blir en bra vecka, det är jag övertyga om. 

Slut som artist

Jag är helt slut, finito. Skulle ha hittat på något ikväll, men jag orkar inte är för trött. Ja ni hörde rätt jag ska ta det lugnt. Har laddat upp helgen med tre modemagasin, choklad och ljus, Hoppat in i mitt mjukiställ och sitter och tittar på idol. Jag hejjar på Kevin, men tyckte att båda var värda en finalplats. Nu ska jag fortsätta njuta av denna fredag. 

Nyårsplaner

På håltimman fikade vi hos Karin. Det var så länge sen vi sågs, en vecka är som en evighet! Iallafall planerade vi nyår. Jag älskar nyår. Många säger man har för höga förväntningar på nyår och det blir aldrig som man tänkt. Mina nyår blir alltid mer än förväntat. Vi firar alltid samma gäng och detta blir våran femte omgång. Vi går stenhårt in för det. Det är god mat, mycket champange, härliga människor och dresscod. Piffade från topp till tå. Helseriös middag med sång och trevligheter. Vid tolvslaget är det massa raketer, kyssar och glädje. Ett nytt år och nya möjligheter, 

Jag har alltid stått för bjudningen en mi casa, men i år ska mina päron vara hemma och fira. Henrik ringde iallafall igår och bjöd hem alla på nyår! Det kommer bli super. Jag ska styra med mat och dylikt tillsammans med min kompanjon Karin. Jag längtar som tusan. Jag saknade verkligen nyår förra året eftersom jag var borta. När man får vara med sina bästa vänner när ett nytt år kommer kan inte bli bättre start på det nya året...

Dagens..

Vad jag är trött! Inte många timmars sömn. Snart ska jag iväg till skolan, första lektionen prov. Hoppas hoppas det går bra. Förövrigt är bildkvaliten värdelös och det ser ut som jag har en stor fläck på klänningen. Aja vad gör det. Bye!
Kavaj: H&m
scaaf: fått av mamma
klänning: köpt i Argentina
strumbyxor: lindex
skor: vaga bond

Det blir en lång natt

Inne på min andra termos med kaffe nu för att kunna hålla mig vaken. Här ska pluggas rättkunskap all night long. Det blir så ibland när inte tiden räcker till allt man vill. Kommer nog bli lite småsegt imorgon eftersom min dag är lång med skola och jobb efteråt. Belönningen kommer dock för jag är ledig både lördag och söndag, TVÅ hela dagar i sträck. Hur konstigt det en låter så kan jag inte minnas när jag hade det sist. Jag ska passa på att göra saker som har kommit i skyundan på senaste tiden, umgås med Karin, städa mitt rum som ser hemskt ut umgås med min familj, läsa böcker och allt annat smått och gott. En nästan helt ledig helg väntar snart...

 

The Algots

Vilket strålande rockteam vi va! Exemplariska skulle jag vilja säga. Vi kallar oss The Algots. Ni kan räkna med att våran skiva släpps någon gån nästa år så håll ut. Turnen börjar redan i sommar. Jag och Jenny är artisterna i bandet och sjunger skönsjunagnde (falsk)sång, medens de andra spelar instrumenten. Vi har även en skrikande bäbis med i vårt band och en åttaåring som är grym på gitarr.
Det var så himla roligt! Det bidde julfika, väldigt imponerad av att Dennis hade bakat själv. Man måste verkligen hitta på saker mitt i veckan. Det går ju fortare till helgen då. Ännu en mycket trevlig kväll.





Kvällens outfit

Börjar sakna min egna kamera! NU ska jag snart iväg väntar bara på att pappsen ska äta klart. Jag hoppas det blir en trevlig kväll. Vi hörs sen!

Ny klänning: VILA
strumpbyxor: köpta i spanien

Jag stinker saltsill!

Torsdag vilket innebär att imorgon är det veckans bästa dag. Hade en lektion på morgonen idag, skönt. Sedan åkte jag till jobbet några timmar. Åkte tillbaka till skolan vid två för att pröva ut studentmössa och det gick illa kvickt vill jag lova. Jag hade stått och paketerat saltsill hela förmiddagen så jag stank förfärligt!! Ucsh ucsh, ska hoppa in i dushen strax.
För övrigt är det plugg som står på schemat denna eftermiddag och sedan ikväll ska jag spela guitar hero med några från jobbet. Alla säger ju att spelet ska vara så roligt. Det återstå att se. Frågan är bara vad jag ska ta på mig?

kalajs

Som sagt Tildis har fyllt 18 och det firade vi hemma hos henne idag med god planka och smågodis. Sedan blev det massa tjejsnack och lite titt på nobelmiddagen. Det var roligt att göra något mitt i veckan. Det måste man göra oftare! Tack så mycket Tilda och alla andra för en trevlig kväll. Nu ska jag pang bom ner i sängen. smack!
Tildis öppnar paket. Tofflorna fick hon av mig.

tjejerna


Kvällens outfit


kort kavaj: h&m
linne: h&m
jeans: cheap monay
stövletter: lokal skoaffär

Paketinslagning + plugg + sofis mode

Har precis slagit in paketet som Tilda ska få ikväll. Sitter även och läser lite ur sofis mode och rättkunskapsboken. Sofis mode lockar lite mer än plugg, men jag ska sätta mig ner och plugga strax. Idag har det inte varit min dag. Inte av någon särskild anledning, men den har varit tråkig. Hoppas däremot att vi får en trevlig afton på kalajset. Nu ska jag plugga vidare. Hörs sen

 

Man säger ju att

frukosten är den viktigaste måltiden. Därför börjar jag med en stadig sådan. Jag var uppe med tuppen idag. Ska in till stan för körlektion. Har inte kört någonting hemma sen sist, hua. Det kommer nog gå bra hoppas jag. Nu ska jag hugga in i min frukost och sedan fixa i ordning mig. Ciao!


Olle gästbloggar

Kul att lasa mackens blogg, sarskilt alla varma ord om mig. Har sjalv en stralande vecka hemma i Sverige nu innan jag ska ner och bronza nagra veckor. Forresten bad Ingrid mig att jag skulle skriva att hon var jakligt snygg sa nu e det gjort, inte konstigt nar hon bras pa mig

Nu flyttar alla

Sista lektionen nu, happy happy. Har varit en lugn dag. Jag var och fikade med frida på håltimman. Frida är ett av mina energipiller. Hon är en mini-kopia av Samanta i sex in the city. Hur man nu vill tolka det, men ni som känner henne förstår vad jag menar. Iallafall ska min trogna fikkompis lämna mig. I början av januari flyttar hon till Norge. Både roligt och icke. Det negativ är att hon är en av min bästa vän och vi inte kan ses så ofta. Det positiva är att nu har jag en anledning att åka till Norge.

Det känns lite märkligt när alla mina vänner flyttar ifrån mig. Karin har ju kommit in till Lund nu och jag glädjer mig för hennes skull, men samtidigt svårt när man nästan ses dagligen. Tänker ibland hur det skulle vara om jag hade tagit studenten i sommras. Vad hade jag gjort nu? men samtidigt ångrar jag aldrig att jag åkte + att jag har fått lära känna massa nya människor i den årskursen jag går nu. Jag kan ju hälsa på alla med.  

Today im wearing

God morgon! Vilken grå dag det är ute. Jag vill att det ska bli kallt och snö så det blir lite julkänsla. Snart har halva december gått och någon vidare decemberkänsla är det inte. Förhoppningsvis blir det de. Nu sitter jag i skolan på psykologilektionen. Psykologi är inte det roligaste ämmnet, men det funkar. Nu ska jag se till så att det blir lite gjort. Ciao! 

Klänning: H&m
strumpbyxor: köpta i spanien
skor: vaga bond
rosettdiadem: present

Mamma och Ingrid dag

Det är inte ofta jag får ha min älskade mamma för mig själv. Idag har jag minsann passat på när alla andra har varit borta. Vi var ute på promenad och pratade om allt. Sedan har hon provat kläder. Jag fick vara smakråd. Hon ska ha med dem  på konferansen hon ska vara på under de närmaste dagarna. Vi har lagat världens godaste mat tillsammans , SUSHI. Såndär mysig och härlig dag som bara jag och mamma kan ha.




I LOVE IT!

Grattis Tilda 18år

 
Hur känns det att kunna köpa cigg, folköl och snus?
Om jag hade använt det hade det kännt prima, men det är ett plus.

Känner du dig vuxen och mogen?
nej

Vad är den största skillnaden på 17 och 18?
Man slipper avenssjuka tjallare på krogen

Bästa tips för folk som inte fyllt 18 och ska planka?
va snabb som en vessla och listig som en räv

Hur ska du fira detta?
jobba, lite kalajs och tjejkväll på onsdag

Kommer det vara pinsamt att visa upp ditt pass i helgen?
Ja, de kommer tro att jag är påväg på semester




Today im wearing

God morgon! Måndag igen.Jättedålig uppdatering, men jag har jobbat hela helgen. Har hunnit med att träffa don joan också. Två veckor kvar innan lovet massa skola. Bara att göra stt bästa. Här får ni en dagens outfit.   

Tröja: United colors of benetton
jeans: melon, Argentina
skor: kawasaki

Good night

Mysig kväll hos min don joan. Båda ska upp tidigt imorgon så han skjutsade hem mig. Jag har nu tagit på mig mitt nya velour-set som kom idag på posten. Myst ner mig i tv-soffan för jag ska titta på vem som åker ut ut idol och sedan ska jag sova som en björn.
En liten vink från mig och god natt alla!
 

Today im wearing

Dålig bildkvalite, men jag har lånat ut min kamera till syrran. Fredag, underbart! Snart blir det fredagsfika, sedan gymet och sedan ska jag till Don Joan. Fredag, Fredag, Fredag!



Kofta: Soho, Köpenhamn
linne: JC
jeans: cheap monday
stövlar: mammas gammla

Big broh hemma

Det är faktiskt många som inte vet att jag har en bror men Yes det har jag, men han flyttade hemifrån när han var 16 år så därför har ite många koll på honom. Iallafall i ovetenskap av varandra åkte vi samma tåg i morse. Han hade tagit flyget från Egypten till Köpenhamn och tåget vidare till Kalmar. Vi upptäckte varandra på bussen och det var trevligt att se honom igen. 

Han är häftig Olof. Det finns verkligen bara möjligheter och framåtanda i den människan. Han tänker mycket på sin lillasysters framtid och gav mig en present. Två böcker som två framgångrika män har lyckats. Donald trump en av världens rikaste människor och Rishard Branson multimiljonär och äger företaget virgin. Haha jadu han är rolig han och som han själv skulle sagt: 
Tro på dig själv och lyssna inte på andra. Det är nycklen till framgång



Dagen

Sitter här i Emmlans lägenhet och har precis tagit en dush. Smörjt in mig i alla skönhetsprodukter hon har, målat naglar, inpackningar och allt dess like. Tänt lite ljus och kollar på little miss sunshine. Njuter till max. Skulle kunna stanna en vecka med bara lata dagar.

Idag efter frukosten åkte jag och syrran till Växjö city. Vi strosade runt en sväng och jag bjöd Emma på sushi till lunch. Efter det blev det shopping. Vi handlade julklappar och lite annat. För min del blev det en klänning, öronhängen, present till vilda Tilda och lite andra småsaker. Efter det blev det fika och sedan adjö till Emma. Växjö stad är ganska tråkig, men campus gillar jag mycket. Har varit på middag hos Karin och Rasmus. Fiskpinnar och potatismos stod på menyn och sedan glögg. Mattias och Eric var också där som middagsgäster. Efter jag kom hem har jag städat Emmas lägenhet så jag hoppas hon tycker det är fint när hon kommer hem.

Nu ska jag koka mig en kopp te och fortsätta njuta av denna underbara kväll. Jag har satt på två väckarklockor så jag hoppas innerligt jag vaknar imorgon bitti för jag ska upp tidigt. Ska ringa pappsen och säga till att han måste ringa mig imorgon bitti så jag inte försover mig.
Buenas noche

Today im wearing

Hela dagen på stan med emma, mys mys. Hinner dock inte skriva så mycket nu för jag ska på middag hos Karin och Rasmus . Hörs sen. SMACK!

Sjal: köpt i egypten
tröja: SOHO, köpenhamn
väska: aridza bross, köpenhamn
jeans: cheap monday
stövlar: mammas gammal

ett snöigt växjö

God morgon. Vaknar upp och ser ett snöbelagt campus. Vaknade upp lagom till att Emma hade varit på föreläsnig. Vi har precis käkat frukost och om en timma ska vi vidare in till stan för lite shopping och lunch. Emmlan ska vidare till Köpenhamn i eftermiddag, men jag stannar en natt till så jag kan träffa alla vänner hemifrån.


Today im wearing

Emmlan och jag gick som sagt ut en sväng på krogen och så här bidde de:

Klänning: H&m
scaaf: leksaksaffär
jeans: miss sixty

Linne: gina tricot
ormmönstrad väska: h&m
jeans: cheap monday

Växjö

Nu sitter jag i Emmas lägenhet och det var härligt att se henne. Munnarna har gått i ett. Vi har hunnit med att handla, hälsat på Eric och provat ut kläder. Nu lagar Emma och jag mat. Det blir hamburgare och pommes a la Ingrid och Emma. Sedan senare ikväll till Emmas andra hem, Sivans. Eftersom hon sitter i styrelsen (konstigt nog) så måste jag ju se stället. Så ikväll blir det mini-lördag.Nu ska här stekas hamburgare...

Resa är så tråkigt ibland, jag laddade upp med ett föråd

Emmlan

Som sagt jag visste att det skulle bli mer packning hem. Jag vet inte riktigt bara hur jag ska få hem detta. Ibland tycker jag bara om Emma för mycket.

Nu väntar jag...

På att lektionen ska sluta. Sedan kommer pappa med packningen som jag i all hast packade ner i morse. Hoppas hoppas jag inte har glömmt något nu. Dock tar jag inte med mig mycket för jag hoppas på att det ska bli mycket mer hem. Hoppas även att syrran har ett lager till mig. Adios so long! 

God natt

Ska inte riktigt sova ännu. Sitter och pluggar Organisation och Ledarskap håller på att somna med papprerna i handen. Känns ändå som jag kan det så snart ska jag ge upp. Idag Tisdag, redan slut. På morgonen var vi på besök i tingshuset och tittade på rättegångar. Det var intressant. Sedan efter skolan blev det jobb som alla tisdagar. Efter det blev det plugg och alldeles för mycket prat i telefon. Just därför sitter jag här nu klockan elva på kvällen, ögonen i kors och pluggar, men som sagt lite till...

Växjö på onsdag

Nu har jag bokat biljetter till Växjö. Tyckte det va dags nu att hälsa på big sis sådär efter två år. Så på onsdag bär det av och det kommer bli en massa shopping, sushi, prat, mys och kul sådär som bara jag och emmlan kan ha. Längtar!

Organisera mera!

Man måste nog känna mig väll för att förstå vilken slarver jag är. Glömmer jämt saker, kommer alltid för sent. Dock är det Måndag nya tag. Förutom min Almenacka har jag nu skaffat en ny kompass i vardagen, en grön anteckningsbok. Grön är inte jag, men det får gå. Ett nytt organiserat liv. (tanken är ju iallfall god) 
Tandborsten i högsta hugg

RSS 2.0