Walking walking!

HK och jag tog tåget en liten bit utanför city för att vandra i bergen, lovely, lovely! Skönt att komma ifrån storstan för lite natur och frisk luft. Efter några timmars vandring upp och ner för bergen var vi supenöjda efter en underbart härlig dag.

Boende turister!

Jag och HK (rumskamrat) agerar typiska turister varje helg. Vi haller pa att utforska hela stan och gor allt turistigt man bara kan. Idag blev det casa batillo, poble espanol. En kille gav oss gratisbiljetter till turistbussarna. Vi avslutade dagen med tre timmars bussfard, turistic, turistic! Ganska segt, men helt okej for att vara gratis.

Barvakt

Eftersom jag jobbat morgon hela veckan och de andra sent (sjukt skont) har jag de senaste dagarna fatt varit barnvakt at den har lilla herren, Claras pojkvan Andreas. Pa fredagen gav vi honom ett smakprov pa utelivet. Kul kvall!

Varlden ar bra liten!

Traffade en gammal klasskamrat over lite tapas. Hon pluggar har pa universitet. varlden ar bra liten. 

In i paradiset

Idag strosade jag runt lite i stan och sprang rakt in i paradiset. Det ar sjukt vad manga chokladaffarer de har har!

Jag har for mycke fritid

Har jobbat morgon hela veckan, hunnit se hela Barca, jag har alldeles for mycket fritid!

Titta med inte rora

Shoppingen har ar to die for. Har strosat runt hela dagen pa stan och det resulterade i en vinterjacka som jag far stor anvandningen av i 25 graders varme, not!

Jag lever

Jag lever, bara det att vart internet suger! Vi har hackat oss in pa grannens internet. Uppdaterar nar det blir lite mer stabilt igen. So long!

Konsten att göra Barca på sju timmar

Jag och Hk har gått runt i stan konstant i sju timmar. Jag är totalt finito. Antic hospital de la Santa creu, Palau Guell, Placa de Sant Jaume, Placa Reial, eglesia de Sants just i pastor, Placade braus monumental, La Sagrada famila, Hospital de la Santa Creu i de sant pau, Montjuci, Plaza espana, tror jag fick med allt. Dagen avslutade vi på OS-arenan som låg på berget Montjuci. Späckad söndag!

Bästa kaffet i stan?

Kanske det bästa kaffet i hela stan. Eller inte riktigt, men topp tre i alla fall, kaffe med mjölk och chokladmosse. Är ni i Barca någon gång är café opera ett värt besök. 


Bästa medicinen mot feber

Här sitter man i sin ensamhet och botar sin feber med choklad, cola och glass. Mina combos är ute och ränner i Barca natten. Första gången jag har lägemheten för mig själv och fy tusan vad skönt det är!


Dagsutflykt till Sitges

Idag tog vi tåget en bit utanför Barca. En lugn och fin liten stad. Tydligen ett paradis för gays och där nygifta par firar sina honeymoons. Det märktes av i atmosfären. Ett värt besök!

Fotboll

Verkade som varenda svensk i Barcelona hade hittat till en och samma bar för att se Sverige-Danmark. Besvikna gick alla därifrån utom jag och Clara som satte oss på en bar för lite sangria med lite vänner.

Trevlig måndagkväll

Clara och jag önskar alla en mycket trevlig måndagkväll, för det ska vi ha ute på dansgolvet!

Söndagssörjan

Söndagshäng på ett café nere vid stranden. Vi tittade på red bull air rais, en massa flygplan överallt i luften, coolt. Lite kulturanda föll också över oss när vi besökte picasso-museet också. Mycket skön söndag.

Tossa de mar

Dagsutflykt till Tossa de mar. Väldigt vacker liten idyllisk by vid Costa Brava kusten. Vi tog en båtutflykt ut på Medelhavet. Solbrända och glada återvände vi hem igen.

Sverigebesök

Så kom första Sverigebesöket. Arbetskollegan Yvonne på semester i Barca. Härligt återseende på en pub med tapas. 

Måndagsfiesta

Måndagar är lätt den roligaste dagen att gå ut på. Dock har vi gått ut på samma ställe varje måndag, men vipen och gratis champagne på shoko tackar man inte nej till.


Barca by bike!

Nä nu ni, fick hem mitt cykelkort idag så nu ska det trampas. Ska upptäcka hela Barca by bike. Dock går inget upp mot min Karin som står i garaget hemma, men det här får duga.

RSS 2.0