Tisdag

Så har denna dagen nått sitt slut. Efter Kalmar var vi på en husvisning och efter det kom Jullan på besök. Vi har bokat in en liten resa i slutet av april och det ser jag verkligen fram emot. Har även varit på ett aerobicpass ikväll. Helt slut i kroppen. Natti, natti!

Kalmar högskola

Sitter på Kalmar högskola med mitt projektarbete. Fick ta ledigt från skolan idag för det var sista chansen jag fick tillgång till programmet innan arbetet ska lämnas in. Jag har suttit som en liten idiot framför datorn för att det ska bli klart och det blev det också. Dags att åka hem igen...



Nytt


Gillar skarpt denna oversize randiga tröja från h&m, så skön!

Bästa stunden

Bästa stunden på dagen, lite läsning innan skönhetssömnen. Jag ska frossa i h&m katalogen och ett historiemagasin. Efter det ska jag sova sju kvart i timmen. 



Slut för idag, tack för idag!

Nu får det var färdigt för dagen. Ska snart sätta mig på en buss hem eller mitt andra hem, Algots. Stängning ikväll 18-21. Jag vet någon som kommer somna som en stock när den här dagen är slut.

skolarbete en söndag

Jag drunknar i alla papper. Det går riktigt bra. Alldeles tomt är det på högskolan, mycket bra arbetsro. Ska sitta några timmar till innan jag ska bege mig hemåt. Nu ska jag fortsätta...


God morgon!

God morgon från Växjö. Har precis duschat och sitter och äter frukost med Emmlan. Ska snart ta tåget till Kalmar. Blev ingen lång visit och de andra ska åka hem senare, men jag ska fortsätta lite med mitt projektarbete på högskolan. Hörs senare!


Förfest

Knack, knack, Tja syrran får jag sova hos dig inatt? Befinner mig hos big sis och hon har fixat mig från topp till tå. Det blir förhoppningsvis sivans ikväll. Time to go.



Växjö

På väg till Växjö med dunka, dunka i 120 och förfest med ölande. Spontantripper blir alltid så roliga. Det är järngänget Ante, Johan, G och så jag. Huu vad kul vi ska ha ikväll...



Helgen

Tjo, tjo! Blev jobb imorse 8-13. Därefter åkte jag hem för lite mat och efter det bakade jag en jordgubbssmulpaj till efterätt, så god. Lite kort sammanfattning av min dag. Ikväll ska jag till Växjö. Lite impulsivt och finns egentligen inte planerat i min almanacka för jag har en hel lista av saker jag måste göra. Men det blir Växjö för jag känner att mina vänner snart kommer säga upp kontakten med mig eftersom jag umgåtts alldeles för lite med dem på sista tiden så ikväll blir det att umgås och pimpla vin.



innehållet som räknas

Jag tycker det är så roligt att laga mat. Ikväll blev det en smarrig macka. De kanske inte ser så goda ut men dessa mackor fyllde jag med chevre, mango chutney, brandeburger (liknar parmaskinka) och ruccola, mmmmmm!



UF - mässan

Idag arrangerades UF - mässan i Mönsterås. 98 företag var på plats och jag åkte dit en sväng för att titta på dem. Jag blir så imponerad av alla sådana kreativa människor. Jag själv fascineras av små idékläckare, var får de allt ifrån? Jag har inte förmågan att komma på saker. Min checka kusin Nitan var på plats med sitt företag. Hon var superduktig och vann många ärofulla priser för bästa monter, bästa affärsplan, bästa tjänst och en andra plats för bästa hemsida.

Därefter fick jag med mig pappsen för att titta på föredraget Bert Karlsson hade. Speciell kille, men jag beundrar människor som vågar satsa och köra sitt race. Han hade en hel del vettigt att säga. Har precis läst om hans liv.Om hans uppväxt, men främst om hans parti ny demokrati. Efter jag läst boken upptäckte jag en helt ny sida hos honom, kanske inte den mest positiva, men riktigt intressant. Helt otroligt att han har hunnit med så mycket under sitt liv. Känner att det e dags för mig att börja nu om jag ska hinna med så mycket.

Min kusin Anita till vänster och hennes kompis Jenny till höger

Vilket flyt

På ett eller annat sätt klarar jag mig alltid. Idag skulle jag på körlektion hade tittat lite fel på busstidstabellen och 20 min innan lektionen hade ingen buss dykt upp. Jag hade tittat på fel väg. Först ringde jag pappa, han hade en kund. Därefter taxi 300 spänn, no no no. Tedden kunde inte och min värld höll för ögonblicket att falla samman. Sista hoppet blev min granne och det visade sig att hon stod i dörren på väg mot O - hamn för att handla. Efter lektionen slog jag mig ner på ett fik för lite kaffe och läsning i väntan på att dem skulle handla klart! Att jag alltid ska ha sådan tur!



Dag 3

Vädret pratade lite emot oss, men vi gav oss ut i backen iallafall. Vi hittade en riktigt rolig backe med en massa gupp. Dock snöade det väldigt mycket så det blev en del matstopp för att komma in i värmen. Tre helt underbara och roliga dagar och lite semester var precis vad jag behövde. 



Dag 2

En helt underbar dag. Solen var uppe på himlen hela dagen och vi njöt till max. Det blev skidåkning hela dagen, afterski senare, bastubad och därefter gick vi ut på restaurang för att fira min morbror Anders. Det blev en utsökt trerätters middag med trevligt sällskap.

 
Grillade hamburgare i backen smakade bra


Dag 1

Vi hade en riktigt härlig dag med en massa skidåkning, choklad, bastubad och mat i överflöd. Helt slut i kroppen var man när man kom hem, men gu så härligt det var. Blev skidåkning hela dagen och därefter afterski. En mycket fin dag.

Jag, Anna och Oan i soffliften
Anders och mamma på toppstugan
Helt slut på afterskin

Härliga dagar i Sälen

Som sagt de senaste dagarna har spenderats i Sälen, anledningen till denna bloggtorka. Min morbror fyllde 60 och bjöd hela släkten på skidsemester. Det har varit underbart sköna dagar och bilder kommer....

och nästa station blir...

Och nästa station blir Högfjället, Sälen. Huuuu så kul det kommer bli..

work, work, work

Ska strax iväg till Algots för att jobba. Det blir stängning ikväll.Känns som om denna dagen har varit jättelång har hunnit med hur mycket som helst, men som sagt nu blir det jobb 14-21.15


Laddad och klar

Sådär nu är allt fixat på morgondagen. Mamma och jag åkte ut till köpingen för att handla allt inför morgondagen. Lånade med några ljudböcker så att den långa bilresan inte blir så långtråkig.


I´ve got a Mulberry

Syrran fick denna Mulberryväskan av en fin liten dam när hon bodde i London. Hon var på väg att slänga den för hon skulle köpa en ny, men så stötte hon ihop med Emma och frågade om hon ville ha den. Jag fick den väskan av henne i morse. Den har använts flitigt, men vad gör det. Den är snyggare så. I´ve got a Mulberry!



i tid

Nästan packat klart inför morgondagen, wow otroligt. För en gång skull är jag inte ute i sista sekunden. Det beror på att jag ska jobba till halv tio ikväll och tror jag kommer vilja sova då. En guldstjärna till mig själv.



Mys pys special

Min mage håller på att spricka. Vi åt en utsökt trerätters middag och hade en mycket trevlig middag för vår lilla Emmlan. Just nu är jag helt slut och känner mig välförtjänt av åtta timmars skönhetssömn efter denna skolvecka...God natt!





Dagens outfit

Det var så länge sen så nub tycker jag minsann att det är dags för en dagens dresscod


Väst från Vila, Kofta köpt i Argentina, handskar från lindex, jeanstights från Vila och indianskor från Vaga bond

Second hand fynd

Sådär här är mina second hand fynd jag hittade idag. Ibland så lyckas man faktiskt hitta en hel del fina saker. För min del blev det två handväskor och ett par galoscher till priset av 75 kr för allting.
 

Fredag eftermiddag

Efter skolan mötte jag Emmlan och Rasmus och vi strosade runt på köpingen ett tag och efter det bjöd jag dem på en fika. Jag fyndade lite saker på second hand som jag kan visa sen. Nu ska jag hjälpa mamma med förrätten till kvällen...



Hej 80-tal

Lite melroseplace place anda a la 80 - tal över dagens klädval. Love färgen på jeansen och puffärm kanske inte är min grej, men jag tycker tröjan är söt.




Grattis big sis!

Idag fyller vår alldeles egna lilla drama queen år!  Vilket innebär total uppmärksamhet och alla blickar på henne. Att hon fyllt 24 spelar ingen roll, för det är en lika stor dag för henne som när hon fyllde 10 vilket innebär (observera) STOR frukost på sängen, MÅNGA paket, GOD mat, MASSOR med gratulationer och TOTAL fjäsk. Får hon inte detta så faller hennes värld samman och det är inte roligt, därför blir det en ansträngande dag för övriga familjemedlemmar. 



Thats it!

pu,hh nu får det vara slut för idag, inga fler siffror, diagram eller undersökningar. Ska snart sätta mig på en buss hem. Vi har danskt besök hemma så jag tänkte jag skulle hinna med att hälsa på honom innan jag ska iväg och jobba...



massa siffror

Efter ett tag yrde alla siffror i huvudet på mig och jag kände för en paus. Gick ut i det fina vädret och tog en sväng på stan. Gjorde ett par ärenden och köpte presenter till big sis. Blev också lite till mig själv, två par skinnvantar och en ögonpenna. Nu ska jag jobba vidare...



Kalmar högskola

Sitter på Kalmars högskola och ska jobba med mitt projektarbete här hela dagen. Dem har väldigt bra statistikprogram att jobba med. Dem har också en jättestor kaffemaskin med många varma drycker att välja bland så jag kommer nog överleva dagen...



My day

Efter jag varit med Gullan åkte jag hem för att laga lite mat till da family. Lille G kom och gjorde oss sällskap till middagen. Därefter åkte jag och mammie på body pump och efter det blev det lite plugg...



Vilken blå himmel!

Vilken blå himmel, inte ett moln, vilken lycka! Jag och Jullan passade på att njuta av det härliga värdet och tog en cykeltur i köpingen. Därefter blev det lite picknick och en massa prat. Jag introducerade Jullan för Argentinas nationaldryck Mate! underbar dag


min lilla samling

Vid fönstret bredvid mitt sminkbord staplas kopparna på morgonen. Jag har en tendens att glömma mig när det börjar bli lite bråttom på morgonkvisten...



Vilken Tisdag!

Vilken tisdag inte klokt. Det är första gången sen den 5 Augusti jag har en ledig tisdag, inget jobb! De har ändrat alla scheman så nu finns inte min tisdagstid längre. Så idag har jag haft hur mycket tid som helst. Jag har hunnit med en hel del på mitt projektarbete och pluggat marknadsföring. Följde med mamma på ett aerobicpass. Det var länge sen, men guuu vad kul det var. Tänkte ta en ducsh nu och sedan är det pang bom ner i sängen ...

Helt felsydda jeans

Ett köp jag gjorde för ett tag sen var dessa cheap monday jeans. Totalt felsydda, men det var också anledningen till det låga priset jag köpte dem för. Vill ha ett par nya byxor. Är på jakt efter ett par chinos. Det ska jag inskaffa mig inför den kommande våren.



Mycket gjort på liten verkstad

Har passat på att plugga på min håltimma. Så skönt, då slipper man den där ångesten som har en förmåga att smyga sig på sådär på kvällen dagen innan prov. Känner doften av köttfärslimpa från matsalen och känner att det tryter i magen så nu får det minsann bli lite lunch...



Veckans planer

Måndag: skola, plugg, O - hamn

Tisdag: skola, plugg

Onsdag: körlektion, skola, träning

Torsdag: Kalmar

Fredag: Skola, kalas för syrran

Lördag: jobb

Söndag: skidsemester - Sälen

Japp, Japp

Jag inleder veckan på bästa tänkbara sätt. Bra måndag, mycket bra måndag! Just nu ska jag snart sätta mig i bilen och övningsköra i O - hamn med mammsen. På med Britney Spears på högsta volym och dunka dunka!



Stieg Larsson, ett geni

Jag är helt förstummad och helt tagen. Tredje boken av Stieg Larsson avklarad. Vilket geni, smart kille, aldrig läst något liknande tidigare. Han får Marklund, Lapidus och polarna att framstå som amatörer jämfört med det här. Snacka om att killen har gjort stora researches. Jag är så impad. 

Larsson tyckte inte det fanns några riktigt bra deckare och ville skriva den ultimata deckaren. Det lyckades han verkligen med.  Riktigt synd att han dog. Sorgligt det där med hans sambo och hur allt blev. Han hade förtjänat all uppmärksamhet och berömmelse. Jag är lite besviken på slutet, att han aldrig hann skriva klart det. Det hade säkerligen slutat annorlunda. Iallafall så är det här dem bästa böckerna jag läst och är lite ledsen över att dem är klara. Men, men jag kommer läsa om dem och sedan se filmerna om och om igen för så sjukt bra är dem!



middag

Det blev en god tre-rätters middag. Först blev det en bulle med cream chees, mango chutney, getost och ruccola, till huvudrätt blev det karré med potatishalvor med basilika och rödvinsås. Till efterrätt blev det päronhalvor med aftereight. Utsökt! det är så roligt att laga mat när man har tid.





nybakat bröd

Luktar ljuvligt i vårt kök. Jag har lovat att laga middag i kväll och håller på att förbereder lite. Har precis bakat bröd. Blir riktigt sugen på att sätta tänderna i en bulle, men jag ska vara tålmodig och vänta, mumma!

 

ganska otippat

Vi blev helt chockade när svenska folkets röster delades ut. Helt tvärtemot juryn och alla dem man trodde skulle vinna. Man visste verkligen inte vem som skulle ta hem segern och efter att vi hörde resultatet satt vi helt paralyserade, WHAT! Inte för jag tyckte låten vad dåligt, men jag var förvånad att den vann! Jag hoppas den går hem i Moskva.



schlager, schlager, schlager

shoo lördag, jobb 8-17. Nu tjejmiddag som börjar prick nu och jag är sen som vanligt, men vad e det man säger fint folk kommer alltid sist. 

Happy friday!

Happy friday! något klokare blev jag ändå efter mötet med syon. Efter det blev det två lektioner och några timmars jobb. Nu ska jag på kalas hos farfar, smile on!




stickat



Min modeguro var inte lika förtjust i tröjan som jag, men för mig har det blivit en av min nya favorit i garderoben. 


Vad ska jag bli när jag är stor?

Har gått igenom en hel bibba nu på morgonen med kataloger om utbildningar. Har möte med syon vid tio så jag tänkte jag skulle vara lite förbered, men ska jag säga sanningen så gör katalogerna mig ännu mer förvirrad. 



tidsoptimist javisst

23.57 skickade jag in arbetet som skulle vara inne 00.00. Lilla tidsoptimisten herself did it again! Min uppfattning om tid är inte min starka sida, 57 bollar i luften, men så hinner jag mycket också. Som  denna dagen, körlektion, skola, luncha med jullan, jobb 13-20.30, handla mat, övningköra, skriva arbete och nu ska det bli 8 timmars skönhetssömn Over and out!



pump it

Det blir en timmas body pump nu som avbrott för pluggningen. För än gångs skull är jag faktiskt motiverad och tycker det ska bli kul. Jag tror jag e sjuk! Pump it, pump it, pump it!



min stora last

Förutom choklad och te så ligger leverpastej på min topp tio gällande mina laster, delicious! Observera! Det ska vara leverpastej med knäckebröd, inte knäckebröd med leverpastej.


en kvinna i en mans kläder

Big sis reafynd på herravdelningen på Filipa K, jovisst det går shoppa manligt.


Hur kan 9 miljoner människor göra samma misstag?

Det är en sak jag många gånger har frågat mig själv, men inte riktigt fått något svar: Hur kan ett pack idioter bestående av nio miljoner människor välja att bosätta sig i ett av världens nordligaste och kallaste länder? Okej, jag är en av dem men jag har mina förfärder och skylla. Tro mig jag gillar Sverige, men en grå dag som denna skulle Bahamas sitta fint. 



Nytt bloggnamn lilla bageriet?

Anna tycker jag ska döpa om min blogg till lilla bageriet. Jag gillar fika helt enkelt och eftersom denna köpingen inte har så stort utbud blir lilla min tilfkyktoas. By the way så är mina besök ingenting jämfört med Fridas och mina då skolans matsedel byttes ut mot en daglig latte. Förutom besök på lilla idag så har det blivit jobb och plugg och nu ska det bli mer plugg...



Fröken effektiv

Fröken effektiv har hunnit med en massa nu på förmiddagen. Next på dagens schema är utbildningsmässan i skolan. Se ya!



a cup of tea, please

Jag startade min dag med en hallonsmothie och te mumma. Om en stund blir det brumm brumm bil och därefter utbildningsmässan.



Balfrisyr?

Hon som ska göra min balfrisyr ville att jag skulle skicka lite bilder och beskriva på ett ungefär hur jag hade tänkt jag ville ha min frisyr. Jag har mina funderingar. Jag är väldigt för det klassiska och enkla. Jag vill inte ha en massa hår som hänger ner eller en massa lockar. Det ska vara snyggt, enkelt och stilrent. Hittade lite inspiration från kändisar så vi får väll se vad det blir.


 

Pluggmåndag

valutahandel, världsbanken, inflation, växelkurser, finansmarknad you name it, låter det kul? Njaaa ganska intressant, men plugga inför prov är väll inte det roligaste att spendera sin måndagseftermiddag på. 



Veckans planer

Måndag: Skola, plugg

Tisdag: utbildningsmässa, jobb

Onsdag: Skola, Kalmar, köpa tyg till balklänning

Torsdag: körlektion, skola, jobb

Fredag: skola

Lördag: jobb, tjejkväll









Da mascara

När det gäller skönhetsprodukter är jag ganska duktig på att gå på reklamen. Därför var jag ju tvungen att testa denna lilla gula saken från Maybilline. Hittills gillar jag den, mycket bra, kanske lite för stor och klumpig borste för min smak, men den rekommenderas!



Good morning

Vaknade upp av att solen lös in i mitt fönster och fåglarna kvittrade. Veckan kunde inte börja bättre. Jag känner verkligen i hela kroppen att vi går mot våren. Några grader varmare så att skinnpajen åker på och lite ljusare på kvällen så är det perfekt. Det kommer bli en kanonvår! Up and go snart skola!



mysig helg

shiiiit söndag kväll, ångest! Jag har haft en sådan skön helg. Igår efter jobbet åkte jag till Don Joan där det blev grekisk mat och en fet godispåse framför melodifestivalen. Idag sov bort halva dagen och därefter åkte vi till metropolen Högsby där jag köpte ett par skidvantar. Sedan följde han med mig hem en sväng och därefter åkte mammsen och jag på body pump. Efter träningen handlade vi lite frukt som vi nu ska göra lite fruktsallad av.



work, work, work

Den där väskan kommer inte packas upp länge har jag en känsla av för nu blir det jobb 10-18.15. Därefter hoppas jag på att jag får spendera kvällen hos min favvokille. 

Stockholmresan

Som sagt de senaste dagrarna har spenderats i våran huvudstad Stockholm med SP06. Dagarna har varit bra och till och med solen tittade fram en eftermiddag. Det blev besök i en moské, riksdagen, kommerskolegiet och Nk:s marknadsavdelning tror det var allt. Nej, Svansjön på operan får jag inte glömma. där har vi allt. 

På operan jag, Malin och Amanda
Svansjön, mycket vackert

lite party hanns det med också

en del gottisaker
och även riksdagen

Party på hvitan

Party igår på hvita hästen som Anna & Anna hade. Det var mycket folk och bra musik, men tyvärr spårade det ut med en del bråk. Så tråkigt att ett pack ruttna kossor ska sabotera. Så kan det bli ibland. Annars var det en bra kväll. 

Karin, Cissi, Johanna, Anna, Amanda och Anna

Back in town

Back in town, sliten som en bäver. Sov dock som en stock hela hemresan. Det blir inte mycket vila rast och ro. Ska med bussen snart till city för party. Kisses!



mot Stockholm

Det blev ingen packning igår istället fick jag göra det nu på morgonen. Nästa station Stockholm!



en väska måste packas

Jag har inte haft någon vidare blogginsiration idag, men nu e jag på G. Idag var jag först i skolan. Därefter åkte Anna och jag till Lilla för en fika och efter det blev det jobb. Busy day vilket innebär att det står en tom resväska som behöver packas inför morgondagen. Jag vill lova er att innan den är packad har jag hunnit med en massa annat och klockan kommer börja närma sig midnatt...



Superbra bas

Tänkte tipsa om riktigt bra baslinnen. Jag ville ha linnen med lite ringning i nacken. Tycker det är så snyggt och sen passar det bra under tröjor. Jc har kommit med nya baslinnen istället för boxarlinnena så finns nu dessa. Såg även liknande från Gina tricot. Dessa är supersköna till ett bra pris. 



Veckans planer

Måndag - skola, plugg

Tisdag - Skola, jobb

Onsdag - klassresa till Stockholm

Torsdag - Stockholm

Fredag - Stockholm, fest

Lördag - Jobb

Monday morning

God morgon allesammans! Ny vecka nya möjligheter. Snart ska jag sätta mig på cykeln och trampa iväg till skolan. Denna veckan kommer bli superbra. Det känner jag på mig. Dags att borsta gaddarna och sedan är det skolan som gäller. 


Män som hatar kvinnor

Jag, don joan och Emmlan åkte in till Kalmar. Det blev någon timmes shopping,  thaimat och trevligt sällskap. Denna stora anledning till att vi åkte in var bion män som hatar kvinnor. Som jag nästan hade anat innan så blev jag inte besviken. Man hade lyckats tolka boken väldigt bra. Skådespelarna var en perfect match till karaktärerna. Lisbeth Salander är så cool.  Jag ville aldrig att filmen skulle sluta  och jag längtar redan till andra filmen. Har man läst boken innan blir filmen så mycket bättre, men som alltid så tycker jag böcker alltid är bättre än på film. 



Fiesta fiesta todo la noche

Som sagt Partaj igår med eliten. Johan fyllde 18 år och det firades med paket och alkohol i överflöd. Vi åt en utsökt smörgåstårta och därefter började det dra igång rejält. Alla var på topp och gormade så vackert till musiken. Lite party var precis vad jag behövde. Love this people!
In da kitchen
Alkoholen talar=)
Födelsedagsbarnet
Jag och Karin
Dance, Dance, Dance

Vilken underbar dag

God morgon! Vad härligt att vakna upp till en sådan här underbar dag. Mars dessutom vilket innebär att vi går mot vår. Vaknade med lite spänningar i huvudet, men det gick över fort då jag fick se solen (och någon huvudvärkstablett). Gårdagen blev mycket lyckad. Först jobbade jag till fem och på lunchen bjöd mamma mig och systrarna på fika på lilla för att vi hade namnsdag. Egentligen är det så att jag och mamma inte hade någon namnsdag , men eftersom inte vårt namn finns med i almanackan har hon bestämt att vi firar vår namnsdag samtidigt som Anna och Emma och de har vi gjort i hela mitt liv. Därefter blev det fiesta fiesta, bilder kommer. 



RSS 2.0