Dålig uppdatering

Förlåt för min frånvaro, men det har varit lite mycket nu. Just nu pendlar jag mellan jobbet och skolan hela tiden och det har inte blivit så mycket tid till annat. NUUUU däremot är betygen satta och jag har hur mycket tid som helst till roliga saker. Vilken lättnad! 

Igår - först skola skrev två prov. Därefter lite betygsnack och vidare mot jobbet. Efter det åkte jag till Malin som hade partaj för klassen. Snackades mycket förberedelser inför studenten. Studenten är nära! Next på dagens schema är jobb. 



Strumpbyxor på

Trodde inte jag skulle få använda dessa strumpbyxor för än i höst, men idag när det var dåligt väder passade jag på.


Inget mer slitage

Jag blev faktisk nöjd med klippningen. Man ser knappt att jag klippt mig, men jag ser en stor förändring. Det slitna är borta. Eftersom jag använder plattång ganska mycket köpte jag ett värmemousse. Det luktar godis. Ska försöka ta hand om mitt hår lite mer i fortsättningen!

Big NO NO!

Jag brukar inte nämna mode jag tycker är fult här i bloggen, men detta är BIG NO NO! Måste förbjudas innan butikerna börjar sälja dessa på allvar. Har redan sett det på en del. Men ser ni inte, FULA! Dessutom missar de hela poängen med solglasögon som ska skydda mot sol och varför bära ett par glasögon när man inte kan se något, no, no, no!


nej, nej, nej

Grill och cill

I kväll kom tjejerna från klassen hem till mig. Det var grillade hamnburgare med tillbehör som stod på menyn, gotti gotti! Det snackades student, sjuka bantningsmetoder och självkänsla. När vi väl är inne på ett djupt ämne kan vi prata om det hur länge som helst. Nice evning!


GRATTIS KARIN 20ÅR!

Karinto fyller 20 år idag. När man umgås med henne fattar man vad fort tiden går. Kännt varandra sen vaggan och fått följa varandra genom livet. Från barbielek till parkskolan, till vår första fylla,  vidare mot sjövärnskåren, efter det en massa hyss o dumheter under högskoletiden, Vidare till gymnasiet, med ännu fler dumheter fram tills idag. Okej nu låter det som vi är supergammla!  Shiiiit va kul vi har haft genom dessa år!

Jag passade på att boka upp henne på en lunch idag när hon va hemme i M-ås trakterna. GRATTIS KARIN! 


Kjolen suger


Invigde kjolen som jag har på min header från style by stars! Den suger! Visst är den söt, men genomskinlkig och världens kortaste underkjol, njaaaaaa den lägger jag in långt på hyllan!


Cut it off

Morning! Idag ska jag göra något jag tycker är mindre kul, gå till frisören! Tusen gånger värre än tandläkaren. JAg blir alltid så missnöjd, men hoppas att det blir fint idag. Det är dags att göra något åt mitt hår, nope det blir inga drastisska förändringar men betydligt bättre ska det bli!

Avsked är bland det värsta som finns

Idag begav sig Gullan till Island. Jag tog farväl vid stationen i morse. Usch jag hatar avsked. Det är egentligen inte själva avskedet som är jobbigt utan tanken på att man ska vara ifrån varandra under en längre tid. Visst, hon ska inte vara borta så länge den här gången, men ändå. När en betydelsefull vän är borta märker man det väl, särskilt eftersom vi har daglig kontakt. Det kommer kännas tomt utan Gullan, men vänta bara tills du kommer!!!



Cykelbyxor gör come back

Idag blev det premiär för bara ben, eller nästan. Cykelbyxan har gjort come back. Det gillar jag. Hade jämt på mig det när jag var mindre och det är lika bekvämt en idag.

 

My day

Don Joan och jag vaknade vid ett. Hela dagen borta! Har pressat i solen med den här lilla herren. Imorgon ny vecka och sista seriösa veckan i skolan. Det känns bra! Natti!

Bluesfestivalen dag 2

Jag gick upp vid sex för att städa huset eftersom mina päron skulle ha gäster. Efter det åkte jag och jobbade, lagom pigg och glad. När jag slutat intog vi kyrkparken. Enda helgen på året Mönsteråsinvånarna visar sig, kul! På kvällen grillade vi hos Eric och intog senare hvita hästen. Lyckad helg!


G och jag

Malin, Johanna och G


Erico, Jullan, Henke, Jossan och Johan

jag med partytjejerna Mallan och Majsan

Bluesfestivalen dag 1

Blueshelgen invigdes hemma hos mig. Jag jobbade till klockan sju så mina gäster hann komma till festen innan värdinnan. Vi grillade, dansade och snackade, mycket trevligt. Taxin vidare mot köpingen och hvita hästen. Alla var på plats och det dansades all night long.

grillning på g


SHAKE IT!

Kvällen

Idag har jag och några av mina homies lekt med varandra. Det började på oknögrillen med hamnburgare och snack. Efter det drev vi runt i köpingen och våldgästade människor vi känner. Därefter åkte vi på äventyr till Forsa och tittade på rishögen. Vidare mot statiol för glass och slutligen hamnade vi hos Henke och tittade på Ronny och Ragge. Rolig kväll, ja det går inte ha tråkigt med dessa människor.



Promenad i det fina vädret

Var ute och gick med denna donnan idag. Så skönt det var ute. Jag hade kunnat gå hur länge som helst. Det får bli många promenader i sommar. Man märkte av bluesvibbarna i köpingen. Det hade tjuvstartat lite smått. Imöööörrrraa då ni! 



Ny topp

Jag och pösiga toppar. Hittade den här i tisdags och kunde inte riktigt bestämma vilken färg jag skulle ha så jag köpte tre. Denna och ett par shorts, tjusigt!




Sommarens lack

När sommaren kommer byter jag ut alla mina vinterkläder mot sommarkläder. Mitt svarta lack byts ut mot mitt favvolack Freshy från mavala. 

 

Sunny day!

Vaknade av att solen lös in i mitt rum. Upp fort, på med bikinin, PRESSA! När solen gick i moln var det dags för mig att städa altanen. Jag hatar städa, men eftersom jag ska ha ferre imorgon med spirre, chirre, grille så måste det vara fint. Med tanke på att jag lyssnade på brittan och dansade lap dance med sopborsten så tog det väldigt lång tid. Har ställt ut möblerna på gräsmattan och hoppas på regn så att jag slipper skura av de en gång till, man får inte vara dum.


Saturdays night


En bild från i lördags. Alla dras till den mystiska mannen i mitten!

My new shoes

Var i Kalmar igår en sväng. Jag som inte skulle köpa skor. Jag skulle inte ens gå in i en skoaffär eftersom jag vet hur det slutar. Gick förbi Bianco och såg dem i skyltfönstret. De hade kommit in samma dag och jag tog sista paret. Catch ya!


Veckans planer

Måndag: Skola, plugg

Tisdag: Skola, Kalmar-shopping, Don Joan

Onsdag: Skola, jobb

Torsdag: umgås med vänner och Don Joan

Fredag: Jobb, Bluesfestivalen -  PARTY! 

Lördag: jobb, bluesfestivalen - PARTY PARTY!


Matthew Williamson for h&m

Då var den  kollektionen från Matthew Williamson for h&m släppt. Jag vill ha ett plagg därifrån. Har ett från både Stella Mc Cartney- och Victor & Rolf for h&m. Tyckler strandkläderna är coola och häftiga färger. Får se om jag lyckas få tag på något. Om det inte vore för priset så skulle jag helst av allt vilja ha långklänningen från första kollektionen 


Kopiera stilen

Klänning från VILA, kofta köpt i Paris, strumpor från gina tricot och skor från din sko.

Ibland när man inte hittar inspiration får man titta på kändisarna. Idag fick det bli Carrie Bradshaw. Hon hade så mycket snyggt på sig i filmen bland annat det här.

Ibland slår det en....

Ibland slår det en hur snabbt tiden går. Särskilt när Eric påminde mig om att Jullan åker tillbaka till Island om en vecka. Shhit vi har inte pratat på hur länge som helst och eftersom Gullan har träffat en pojk så måste vi dela på henne. Iallafall han vi med en snabb lunch på lilla, men någon gång mer måste det bli innan hon åker. 

Bikini nr 1

Första bikinin inhandlad för i år. En svart från h&m. Bikini med stor rosett och trosor som är höga. Kanske inte bästa solbikinin, men jag tyckte den var så snygg.



Monday morning

Så var vi igång igen. Veckorna går skrämmande fort. Detta kommer bli en rolig och händelserik vecka. Bluesen och allt. Mönsterås största happening. Känner att jag måste in och shoppa idag. Min garderob är tom inför helgen.



min helg

Fullt ös hela helgen. I fredags var vi i Fliseryd på tjejkväll hos Erica. Mycket trevligt och god mat. Tjejsnack och spel all night long. Sov över hos Don Joan och åkte sedan och jobbade. Efter jobbet var det dags med klassfest hos våran mentor i Kalmar. Det blev grillning och trevligheter och efter det fullt ös på palace. Vi dansade järnet och det blev en lyckad kväll! Idag är det jobb och stängning som står på schemat.

 


Erica och Malin

Mathilda, Amanda och Erica


Grillning med klassen

Jag och Erica


Tjejerna ser normala ut på kortet, Mårten och Jacob njaaa

min sommaruniform

Min sommaruniform kommer bli baddräkt och shorts. Varför har jag inte kommit på de där med baddräkt tidigare hur skönt och snyggt som helst! Bara lite bränna som fattas förståss.


dingel, dingel

Dingel, dingel, pling. Sällan att jag bär andra öronhängen än mina pärlor,  men dessa är jag förtjust i.Dessa kommer från Argentina och kostade 1kr. Jag gillade shoppa i det landet.

Matteprov snart

Snart matteprov, pepp, pepp! Ska bli så skönt att få det överstökat. Har en viss känsla att det kommer bli svårt, men det kan ju inte gå sämre än sämst!



vilket lyft

Måste bara säga att din sko har äntligen landat på den verkliga planeten. Jag blev faktiskt impad av deras skor idag. Till och med lyckats göra lite designkopior. Vissligen är deras skor lite för mycket plast för min smak, men jag tycker ändå de börjar komma igång...

Vore det inte för att det ser skitfult med tån där fram så hade dessa fått en plats på min skohylla

Frisyr

Tadaaa, så fint det kan bli. Frisyren verkligen framhäver vilket mörkt underhår jag har. Får hoppas att den inte går ut under dagen bara.


Dåliga vanor = goda vanor

En av mina dåliga vanor är att jag alltid köper korv när jag jobbar stängning. Denna vecka stänger jag fyra gånger så det kommer bli många kvällsbesök på statioil. 



nya chinos

Invigde mina chinos idag (hakade på chinos-trenden lite sent).Jag gillar dem och tycker om färgen på dem. Köpte de på gina tricot och tröjan kommer ifrån en second-hand butik i Paris.







Wola! Min nya klädhängare!

Nu har jag byggt ihop det där paketet jag fick i fredags och wola en klädhängare. Lite som att stiga in i en walk in closet i mitt egna rum. Hade lite svårt att bestämma vad jag skulle hänga på den, men det fick bli mina klänningar. Kanske inte den snyggaste ställningen, men den fyller en stor funktion. Ska bara fylla ut den med lite fler klänningar, det kan ju behövas, eller inte.  


Vecka bestående av jobb och skola

Måndag: Körlektion, skola, plugg

Tisdag: Skola, jobb

Onsdag: Skola, jobb

Torsdag: Körlektion, skola, plugg, jobb

Fredag: Skola, tjejmiddag, Don Joan

Lördag: jobb och klassfest

Söndag: jobb

På mitt nattusbord


På mitt nattusbord just nu. CCS nya body lotion, very, very, very, good!

Glamma, glamma, glamma

Härom dagen såg jag något som glänste i garderoben. .Först kände jag inte igen dem(tecken på att man har för många skor), men sedan kom jag på att jag hade köpt de på mellandagsrean. De hade gömt sig för mig. Anyway här är mina gamla oanvändbara glitterskor. 



and here we go again

Har precis varit på körlektion och har nu intagit närmaste café för en kaffe. Gårdagen var en riktig slödag. Jag gick runt i pyjamas hela dagen och pluggade matte i solen. På kvällen kom Don Joan. Vi tog en tur till Oknö och sedan frossade vi i onyttigheter. Efter det somnade vi som stockar. Idag måndag, ny vecka, nya tag!



Bal 2009

Bal 2009! Min stiliga kavaljer var såklart Don Joan. Vi hade en väldigt stor fanclub! Lite ovant att stå framför så många kamror, men lite övning med poserna sedan skulle jag trivas med ett liv framför kameran. Alla var så top notch. Ingen riktig flopp och ingen stack ut mer än någon annan. Vackra donnor och stiliga herrar.

Det bar vidare mot Gransö slott, väldigt vackert. Eliten hamnade vid bord ett där det skålades friskt hela tiden. Det bjöds på utsökt mat och gott vin. Efter det blev det dans all night long. MIna åtta centimeters klackar byttes mot ett par tre centimeters som därefter ersattes med barfota, very very glamma! Det blev en underbar afton.



Jag och Don Joan

Roligt att alla hade så olika klänningar


Anna var vacker som tusan!


Stiliga herrar

Lovely girls!

En bal på slottet

Då var det över! Så fort allting gick. Balen som man längtat efter i år. Jag är helnöjd över kvällen. Det blev lyckat. Jag var så nöjd över min klänning och frisyr. Precis som jag ville ha det in Ingridstyle. Ett stort tack till min kära mor som sydde klänningen och till Ida som gjorde min frisyr. Hade tänkt att lägga upp lite bilder senare, men så länge får ni ett litet smakprov på klänningen.
 

Nu är det klart

Nu är vi stylade från topp till tå. Jag känner mig så vacker! Är supernöjd över resultatet och Ida var så duktig. Mammsen passade på att göra sig lite fin när hon ändå var igång. Snart ska vi infinna oss i hembygdsparken för att visa upp oss och därefter bär det vidare till Gränsö slott för en underbar afton. 



Gårdagens bravader

Som sagt Byttan igår med underbart god mat och trevliga människor. Riktigt fint var det.  Det blir fler besök dit i sommar. Träffade bloggerskerna Amanda Berg och Chung. Blev inte så sent eftersom vi har en stor dag att tänka på idag.


The gang

Big Broh Olle Boll

Don Joan och jag


Amanda Berg, jag och chung

PINK NIGHT

Ikväll ska jag, Gullan, big broh och Don joan till Kalmar. Vi ska äta den mycket omtalade grillbuffén på byttan. Det är Pink night där och bland annat kommer bloggerskarna Amanda Berg och Chung vara där, coolt. 


Indiantema

Jag tycker det där med band runt pannan är ganska skitfult, men jag gillar däremot en fläta runt pannan. Lite indianstyle där!




ett skepp kommer lastat

Big broh kom hem med detta stora paket till mig igår. Ska försöka bygga ihop det i helgen så ska ni få se vad det är. Det är en stor räddning för mig iallafall....


Nu byter jag ut chokladen mot glass

När sommaren börjar närmare byter jag ut en onyttig vana mot en annan onyttig vana. Choklad övergår till glass. Glass kan man äta hur mycket som helst av!



detaljerna som gör det


Kofta från Paris. Köpte den för jag tyckte knapparna på armen var så fina. Det är detaljerna som gör det. 

Vart jag handlar second-hand

Fick en förfrågan om vart jag handlar second-hand. Jag gör inte det superofta men tycker det är kul att gå in och titta och många gånger kommer jag över riktiga fynd. Det finns en del på gammalt och nytt, hjälporganisationer som Ericshjälpen, shoppade en del i Paris och har också ett fynd från London. 

festlig gratäng

Trots min tjuriga hals har jag hunnit med mycket idag. Först sov jag. Det behövdes! Sedan plugg, plugg, plugg. Därefter köpte jag skor och sedan kom min Johan för att hämta sin fluga. Han kommer bli så stilig. Sedan har jag lagat mat med. Det blev en gratäng och pressad potatis till det.


Mina nya spiror

Man kan inte ha för många skor. Dessa nya spiror intar min skohyllan. Ett par klassiska skinnskor. Det ärr tänkt att jag ska ha dem på balen på lördag. Hade köpt ett par andra, men de var för låga, men jag tar med dem i reserv när fötterna säger ifrån. Dessa kommer bli perfecto!

ett säkert kort

Jag testar ofta nya mascaror, men går alltid tillbaka till den gamla, Great lash mascara Maybilline. Den är helt klart bäst! 


Har inte tid att vara sjuk

Var bara i skolan en lite sväng idag för jag ha fått halsfluss! Jag känner mig inte sjuk har bara väldigt ont i halsen. Jag har inte riktigt tid att bli sjuk och har bestämt mig för att vara återställd tills imorgon. Fram tills dess, en massa yoggi och te!


Today im wearing

Jeansskjorta - second hand, linne från jc, svarta jeans från cheap monday, skor som mammsen köpte i London i sina ungdomsdagar

Jag kommer bo i den här

I Sommar kommer jag bo i den här jeansskjortan, kanske inte riktigt, men nästan! Ett second-hand fynd jag hittade förra veckan. 


shopping for labels, shopping for love

Lakrits och sex and the city, kan det bli bättre? Nej det är svårt att toppa det. Shopping for labels shopping for love...



Fabulous day!

Vilken lördag! Underbara lördag! Vännerna samlades för att åka till mitt sommarställe och koppla av. Vi stekte några timmar i solen och åkte sedan in till köpingen för en kopp kaffe. Därefter strosade Eric, jag och Jullan runt och åkte ut till Oknö för premiärkäket på Oknö - grillen. 



vi fann varandra i Paris

Vi träffades för första gången innan jul. Det sa klick på direken. Dum som jag var köpte jag den inte. När jag väl ville ha den fanns inte min storlek kvar. Inte heller i Göteborg, Stockholm eller Köpenhamn, men i Paris fann vi varandra igen. 

Partaj

Valborg igår, nice nice! Vi samlades på Kråkerum där det blev grillning, snack och brännboll. Vidare till folkets hus. Väldigt Mönsterås måste jag säga, bara Mönsterås rättare sagt. Tillsammans med mitt Party creew hade vi skitkul! Löööve this people! Det går inte annat än att ha superkul!

 
Back in the days, old school. Bara Maja som fattas sen e vi los cuatros!

Sicka donnor!

mitt sunda liv

När jag än går och lägger mig så kan jag inte sova längre än nio. Mitt samvete klarar inte av att vakna upp och inse att jag slösat bort flera timmar av min dag. Aja idag ska det hinnas med mycket. Jag börjar min dag med en stadig chokladfrukost. Choklad och banan smoothie och en chokladmacka!



RSS 2.0