Nu flyttar jag

Väskorna är packade och jag ska snart sätta mig på ett tåg mot Köpenhamn. Nu flyttar jag. Vi hörs i Barcelona!

Sorgligare än att ta studenten

Bakade cupcakes till mitt kära Algots. Var där och tog farväl av alla mina favoriter. Det var sorgligare än att ta studenten!

Nytt på skohyllan

Mina nya favoriter från Uppsala. Har varit på jakt efter dessa länge. Dessa kommer bli väl användbara i höst vill jag lova!

And Action

Lill-sis och jag tog vara på den ljuvliga sensommarkvällen och åkte in till O-hamn för att äta och sätta oss på Gunnarsö för att bara njuta. Låt sommaren aldrig ta slut!

Från Ray ban till runt

Tröttnat lite på att se Ray ban-modellen på allas näsor. Istället lägger jag mina på hyllan och går över till det lite mer extrema, de runda. 



Vad tillför jag världen

Vad tillför jag världen idag? Absolut ingenting. Dags att göra lite nytta, packa och städa för nästa vecka gör jag som flyttfåglarna och sticker söder ut...

Vilda Västern på Christinelunds gård

Igår var jag och syskonen på 25-års fest med Vilda Västern tema. Ett verkligt proffsigt arrangerat Party. Kul med temafest. Jag, Dolly Parton och mina två cowboys hade en mycket trevlig afton.



Ute kväll på Stureplan

Vi intog Stureplan igår kväll med storm. Helt galet, grym musik. Vid klockan halv åtta på morgonen lämnade vi dansgolvet och satte oss på bussen hem mot M-ås. 

Nu drar vi till Stockholm

Thank god att jag har snygga vänner, mest stilsäkra också. Vi är piffade och klara för en ute kväll. All in, nu drar vi till Stockholm. 

Döda tjejer

Mina tjejer är totalt döda. Jag tänker minsann få liv i dem för i kväll ska jag minsann öppna vinflaskan och få med dessa donnor till Stiockholm.

Sjukt Galet Kul

Vår ute kväll igår var totalt galen, sjukt kul, vild! Mattias kom upp för han hade varit på finlandskryssning. Under nattens gång kom alla fyra ifrån varandra och festade på sitt håll. Vid sju på morgonen kom sista man hem och vi kunde konstatera att vi hade haft världens ute kväll!





Party on


Mina kamelögonfransar när de är som allra bäst! Musiken pumpar ut ur högtalarna, höga klackarna åker snart på och sen ska det dansas all night long...

Uppsala shopping

Löve Uppsala so far. Tre shopaholics  har idag dragit visa-kortet en och annan gång och tillsammans har vi en ny garderob. Jag har köpt skor a la die for! Nu ska vi fortsätta gå mannekäng i Amandas vardagsrum...



På swebus

Ohh jag har upptäckt swebus nätverk. Bussresan har hittills varit underhållande. Busschaufförens röst har lite "torsk på Tallin" toutch så varje gång han pratar har vi fallit ihop i ett gapskratt. Frågan är om vi kommer till Uppsala innan passagerarna har tröttnat på vårt babblande. 




Mitt liv i en resväska

Min garderob befinner sig i resväskor numera. Om en timma sitter jag och mina guapos på en buss mot Uppsala. Min pappa tror att jag har damp som aldrig kan ta det lugnt, det tror jag också.

Häng med vännerna

Lediga tisdag! Häng på lilla, häng på pizzan och häng hos Maja. Mycket skratt och mycket planerande inför bravaderna för följande kommande dagar.


Smider planer

Söndagkväll och det smids planer hemma hos Maja tillsammans med Amanda. Vi har bus på gång. Ni lär märka det senare i veckan.

Dessa rosetter

Dessa rosetter, vad skulle jag göra utan dem? Allt blir ju så mycket roligare!

Kaffestund och top secret snack

Kaffestund och top secret snack med Emma. Rota i den förbjudna lådan som jag och Karin brukar säga. Vad skulle jag göra utan syrran. Jag skulle vara fyra garderober fattigare och det skulle fattas en pusselbit i mitt hjärta.

Grillkväll

Maja och Kaisa stod för grillkväll och det fick man bara inte missa. Jag hade en SUPERtrevlig kväll. Mycket skratt, mycket skit och lite vettigt snack. 

Ett av alla dem

Gårdag kvällen bjöd på ett av alla de fodralen jag inte har hunnit använda i sommar. Det gäller att ligga i nu så att jag hinner använda alla mina klänningar innan sommarvärmen försvinner!

Lediga Söndag

Jag var i säng halv fyra i natt, men uppe med tuppen för att göra amerikanska pannkakor. Tänkte ta med big sis till Köpingen nu och dricka en kopp kaffe. Det här kallar jag söndag.

Den årliga kräftskiva

Igår var det fest och inte vilken fest som helst, den årliga kräftskivan i Västervik. Kvällen bjöd på sång, en massa snaps, lekar och en massa kräftor förstås. Det bästa av allt är att man är omringad av ett gäng underbara människor!

Jag, Jossan, Lille G, Amanda, Johanna, Anna, Cissi, Lina, Eric, Martin, Ted, Ante, Henrik, Johan och Johan





Shortsen

Jag har varit ute efter ett par 80-tals shorts i sommar. Någon hade hört min bön för igår när jag kom hem låg det ett par på min säng! Hinner inte ens hem för än man ska iväg igen. Myskväll borta igår och i helgen är det Party som gäller. Nu ska jag till pappa systemet...


Orange favorit

Jag är en sådan läppglansjunkie och skulle aldrig ha ofärgade naglar. Sommarens finaste lack är Mavalas i färg Nice och bästa glanset kommer från Mac. 


Redo för shopping

God morgon från Valby! Till och med solen har tittat fram. Denna dagen ska ägnas åt shopping! Den danska kronan kommer ruinera mig.
Blus från Amsterdam, ballongbyxor från gina och skor från bianco

Ingrid hjärta Köpenhamn

Jag har lämnat Fyn och och landat i Köpenhamn, Mitt Köpenhamn, pulsen, doften av bageri, människorna och shoppingen. Det gläder mig så att vara här igen!

Dansk frukost

Vaken, pigg och proppmätt efter en dansk frukost med en massa wienerbröd, farligt gott!


Omringad av hav

Det er meget hyggeligt i Danmark! Omringad av hav vart man än går, man kan inte annat än att älska Danmark!

Linne från Monki, avklippta jeans från gina, skor från din sko, väska-vintage-mulberry


På Fyn

Nu har jag anlänt till Fyn där min danske vän Trine bor. Det var ett kärt återseende eftersom vi inte har setts på över ett år. Första gången jag är på Fyn, men det är bara för vackert här!


På väg till Grannlandet

På väg i tåget mot Danmark. Jag har i princip sovit hela resan. Har inte sovit en blund i natt. Jobbade stängning och sedan har jag varit nattchaffis. Hemma vid fyra och eftersom jag inte är någon stjärna på att planera så var det bara att packa väskan och sätta mig på bussen. 



Lång resa

Hela Köpingen sover utom jag som var uppe med tuppen idag för att ta bussen söder ut. Nu väntar en tio timmars resa framför mig.



Tjejkväll

Me, Majsen och Mandi på larmtorget i Kalmar. Vi satt vid fontänen hela kvällen och ägnade oss åt vår favoritsyssla, glo på folk och analysera deras kläder:P  


Stadsfesten

Vilken sommar vi fått! Drog in till Kalmar för Rix fm festivalen. Helt underbar varm sommarkväll. Tummen upp för det.

Jag och Stina


Home again

Hemma igen efter många mils trampande längs Göta Kanal. Har haft härliga dagar och jag känner mig utvilad. Nu blir det nya friska tag.

Redo för cykling

God morgon från hotellrummet i Lidköping. Idag åker mina nya träningsskor på. Vi ska strax bege oss till cykeluthyrningen och därefter blir det några mil längst Göta Kanal.

Läckö slott

Första stoppet, Läckö slott, pampigt. Vi avnjöt en god trerätters middag på slottet och avslutningsvis en Operaföreställning på borggården. Vilken afton!


Nu tar jag semester

Juli månad över och jag har jobbat skiten ur mig! Nu tar jag semester. Fyra dagar i Västergötland ska nog göra mig gott. Ciao so long!


Friday night

Inflytningsfest, 19-års kalas och en annan födelsedagsfest. Allt på samma kväll, men prio ett är en utekväll med tjejerna. En garanti på att man alltid har roligt och det hade vi,.Till vår fördel känner Maja varenda bartender och vakt i Kalmar så det blev gratisdrinkar och en helt galen kväll!  

RSS 2.0