En stund på jorden

Efter skolan blev det lite jobb och därefter blev det teater. Det var byteatern som nu turnerar runt med en stund på jorden. Den handlar om det välkända och originella syskonparet Signe och Henning som bodde i krusensa i Kalmar. Föreställningen var riktigt intressant och bra gjord, rekomenderas!


Detaljerna som gör det

Det var länge sen jag var klädd i tights. Nu har jag iallafall hittat ett par jag länge varit ute efter med dragkedja från h&m. ♥



Seriös lektion

Typiskt fredagar, man tar lektionerna på sådant stort allvar. Jag läser alla mina favvobloggar och målar mina halvfärdiga naglar jag inte hann med i morse. Dessa fredagar alltså. För övrigt är problemet löst med skivan som fattades. Min käre väldigt klantiga bror lyssnade på den i bilen när han kvaddade sin fjärde bil i turordningen...


fika med dessa donnor

Karin är hemma från Växjö och vi passade på att prata av oss på lilla. Mucho nice! Vi laddar inför morgondagen. Det snackas outfits, what to drink, vilken musik som ska spelas och förväntningar på festen. Vi hoppas på att det kommer bli lyckat.

 

film hela natten

Vilken bloggtorka! anledningen till det är att jag jobbade igår 8.00-19.15. Därefter åkte jag och G-sson till Jullan och kollade på film. Det blev våfflor och film hela natten så jag sov där. Nu på morgonen åkte vi hem till mig för en liten uppfräshning och frukost. Nu vidare till lilla...



Det här händer bara inte

suck, fy, big NO NO det kan inte vara sant. Här lyssnar man på cd 13 spännande som tusan. CD:n tar slut och man vill genast sätta på nästa. Var är nr 14 BORTA =katastrof! Dem skulle ju precis sätta dit den jävla Teleborian, en avskyvärd människa Fuck, bläää + en massa fula ord. Jag kommer ligga och grubbla hela natten om vad som kommer hända nu...åhh


kopp nummer 78?

Kopp nr 5 eller snarare 7 i ordningen. Jag vet inte, men te är ju så gott. Man får inte nog av det. Jag skulle kunna leva på det (och choklad och kaffe och sushi och potatis och vin och...)


lättsam shakespear

Ikväll har jag varit på en liten mer lättsammare och roligare version av Shakespeares Romeo och Julia. Det var riktigt underhållande. En annan har ju spelat samma pjäs i Tyskland av alla ställen och det ligger nog på min tio-i-topp av att skämma ut mig för människor.



Minihelgen har börjat

Onsdag, vilket i princip menar att jag har helg. Har bara tre lektioner kvar för denna veckan. Det känns väldigt skönt. Damp ner i soffan när jag kom in innanför dörren efter skolan. Jag är helt slut. Sedan bidde jag sugen på lite fika. Det visade sig att mjölken hemma var slut så ingen chai idag. Istället blir det en kopp grönt te med honung i. 


en gyllende stund

I löööve stunden innan man ska somna. Då har man verkligen tid att tänka. Lite tid för sig själv och koppla bort allt annat. Ikväll får det bli lite blaskor sen tänker jag somna som en liten bäver.

 

det var på tiden

Satt precis och tittade på klippet där det kommande bröllopet blev offentligt för det svenska folket. Det var på tiden! Äntligen ska Viktoria och Daniel gifta sig. Det här är stort. Sverige jublar, eller iallafall jag. Tycker Daniel verkar bra för Vikctoria. Han är lugn och sansad och gör sig inte märkvärdig.  Kunglig eller inte, men äkta kärlek vinner över allt. Nu hoppas jag på ståtligt pampigt bröllop med en jättefin klänning och Mary på första parkett. Sedan blir det en massa små sessor och prinsar. Hurra, hurra, hurra!


en liten giraff

Vilken morgonmänniska jag är, uppe med tuppen. Iallafall så hade Jullan handlat på rea och jag fick denna toppen av henne. Ser ut som giraff-mönster. Hon har en likadan så det gäller att planera så vi inte dyker upp med dem samtidigt. 



Min privatlärare i matte på besök

När inte mina hjärnceller räcker till är Jullan till bra hjälp, min egna personliga lärare. Hon kom över till mig ikväll för att hjälpa mig med matten. Inte bara matteplugg förstås utan hon fick bedöma mina senaste inköp och sedan en massa te och deep talk. Matte, Jullan och te, vilken kombination. 


Veckans planer


- jobb tis, tors, fre, lör
- plugg inför matteprov
- teater, Romeo & Julia
- teater, din stund på jorden
- 18 - års fest
- Bio, män som hatar kvinnor


Två nya tillskott till garderoben

Som sagt det blev en hel del shopping I Göteborg och jag kommer visa mina fynd allteftersom, men här är två tillskott till Gaderoben som jag köpte. Var på jakt av någon typ av indianskor och dessa kom jag över. Tröjan är köpt på monki och jag tycker det är så fin med A - linje format. Jag vill shoppa mer!

Indianskor från Vagabond
A-linje formad tröja från monki

Måndag

Sitter här på marknadsföring, men internet är mer lockande. Efter ett härligt lov var inte skolan allt för lockande i morse. Hade helst velat gått runt i morgonrocken hela dagen. Aja dags att göra lite nytta...


Män som hatar kvinnor

Det är väl igen som har lyckats undgå att män som hatar kvinnor blir film. Jag har bokat biljetter inför premiären i helgen och jag tvivlar inte på att denna filmen kommer vara dålig. Boken är den bästa som jag någonsin läst. Jag längtar som tusan.


My baby sugar honnies are home

Mamma o pappa är hemma igen, underbart. Jag har saknat dem. Dock flög min resväska och mina solglasögon inte hem till Sverige utan hamnade någon annanstans i världen. Jag fick en lovely, lovely parfym från burrberry. Doftar himmelskt.

 

Söndagssörjan

Söndag och klockan börjar närma sig fyra. Skolarbeterna ligger prydligt uppstaplade i en hög och väntar på att man ska ta tag i dem. Konstigt nog är detta ett väldigt vanligt fenomen som uppstår på söndagarna. Läxorna man skulle göra under hela lovet är ganska lätt att glömma tills söndagen kommer och man förbarmar sig själv varför man inte gjort dem tidigare. Så lätt sagt så lätt hänt. En liten lätt ångest helt enkelt.

Dagens fråga: Hur många läppglans finner ni på bilden?

Fetsöndag

På förmiddagen blev det en liten promenix med Eric som var hemma under helgen. Efter det blev det en kopp te och prat. Därefter blev det pizza med my homies. Nu ska jag sätta mig framför min mattebok hua


Chai latte

Igår köpte ja en burk chai på espresso house. Tänkte att jag skulle försöka mig på att göra egen chailatte hemma. Dricker det just nu och det smakar fantastiskt gott. Smakar ungefär likadant som på cafét mmm...


Dag 3 i Götet

Efter att vi hade checkat ut på hotellet gav vi oss ut i Göteborg för en lång promenad runt ullevi, liseberg, sahlgrenska, domktrkan, skandinavium, stadsteatern, konsthuset och avenyn vidare mot centrum. Där gjorde vi våra sista inköp innan vi klev på tåget. Vilka härliga dagar vi har haft.


hej då Götet för den här gången

Vid tolv lämnar vi götet men först ska vi äta frulle och därefter ska vi ut lite i stan och titta lite på saker vi inte hunnit med ännu. Skulle velat ha stannat en natt till, men skönt att man har en ledig dag hemma innan skolan sätter igång igen. 


Göteborg dag 2

Huu vad lång tid det har tagit att ladda upp bilderna men men nu är de uppe. Dagen har varit fantastisk. Är helt slut i benen. Det har blivit en hel del springande i affärer och shoppingen har blivit mycket lyckad. Jag har handlat det jag skulle och lite till. Pauser har vi gjort på matställen och cafén. Dagen avslutades med bio. Jag och Johan har haft en mycket trevlig dag,

Johan beställer
en liten välbehövlig paus
Made in Sweden - stjärnorna uppträdde
shoooooping

Frulle

God morgon! Vi har precis intagit frukosten och är redo för en ny dag i Göteborg. Beyond retor öppnar här idg så jag är happy happy. Nu ska vi ut på stan igen och spendera pengar:D


Middag

Jag har bokat bord för mig och Johan ikväll så nu blir det trerätters och mys. Vi har fixat oss iordning och är klara att bege oss.. ciao


bloggar från Göteborg

Befinner mig nu på hotellet i Göteborg. Det är så fint och härligt. Vi bor så centralt man kan komma. Shoppingen har vi bakom krönet. Dagen har ägnats åt shopping. Jag har mest bara spanat runt och tittat på lite jag vill ha så imorgon slår jag till och då ska det bli shopping. Lite blev det ändå trots allt. Johan och jag är helt slut nu så vi tänkte ta en liten tupplur innan vi ska ut igen...


Göteborg next

Nu ska jag snart gå till bussen. Närmaste dagarna kommer spenderas i Göteborg. Vad kul:D:D Bye bye so long

Nu börjar det bli ordning

Okej, nu börjar jag få ordning på mina saker eller egentligen är det ingen ordning alls, men lite har jag lyckats packa ner. Biljetterna är iallafall nerpackade. Jag är för trött för att tänka på allt nu istället ska jag nu ta en dusch och sen kommer jag somna djupt som en stock...

 

superafton

En massa sushi och lite för mycket vin resulterade i en supertrevlig kväll. Så där roligt att man glömmer tid och rum och skulle kunna sitta hela natten. Därefter vaknar man till verkligheten och inser att det är en dag imorgon också och att man ska upp tidigt. Dessa två får man inte nog av. Vi fick manligt sällskap i form av min bror som faktiskt tycks hänga med i tjejsnacket och lät inte våra glas stå tomma. Nu vill jag krypa ner i min säng, men fröken busy har inte riktigt hunnit med att packa sin väska tills imorgon och måste därför göra det först...


Hej från köket

Hej från köket i Torp. Jag har besök av dessa två donnor och vi har tagit fram bag in boxen och lagar sushi. Ikväll ska vi ta Jullans sushi-oskuld. Nu fortsätter vi...


nu tar jag semester

Det var sista arbetsdagen för denna vecka för imorgon blir det minisemester, så roligt=) Ikväll ska jag fira på något sätt. Jag vet inte riktigt vad jag ska fira, men jag känner att jag behöver fira och koka ihop en god middag och bjuda hem några lämpliga offer som kan göra mig sällskap. 

 

 

 


God natti

Jag och min svarta sängkamrat vill önska alla en god natt. Nu hade vi tänkt att sova iallafall. Dessvärre spinner min sängkamrat något enormt så det tar ett tag innan man kan koppla bort det och sova. Natti natti allesammans!



nu börjar min dag

Nu börjar min dag ta fas, wiie! Snart börjar jag jobba mitt kvällspass. Det kommer bota min rastlöshet. Innan jag börjar ska jag och big broh till köpingen för att göra lite ärenden. Från datorn och ut i civilisationen, hörs senare. 

Fröken rastlös

Fröken rastlös har idag hunnit med att plugga matte, lyssnar på ljudbok, skottat snö, lagat lunch, bakat dumlekakor och rensat skrivbordet. Jag finner inte tjusningen med så mycket ledig tid. Det är tråkigt och onödigt. Jag tror inte många håller med mig, men jag vill att det ska vara fart och fläkt med mycket som händer. Som min mamma säger: Slappna av! du måste lära dig slappna av! pu,hh

 

Dagen början bra

Godmorgon skitungar! 
Idag fick jag sovmorgon. För att definiera ordet sovmorgon i min benämning är det klockan 8:00. Sover jag längre får jag dåligt samvete och sen kan jag inte sova bort min dag. Jag började min dag med att läsa porr, inte riktigt, men just nu läser jag om en biografi där en svensk juridikstuderande tjej hamnar i ekonomiska problem och börjar strippa som ett extraknäck. Det leder till det ena och det andra. Bra bok, inte sådär tung och deppig utan lättsam men ändå en skildring om det verkliga livet. Dags att stiga upp min varma säng och få lite vettigt gjort. 


Det var inte igår

Idag har det gått fyra år mellan mig och Johan. Det är inte klokt vad tiden har gått fort. Jag minns allt väldigt väl, men det är verkligen en evighet sen. Små pluttar var vi när vi träffades, 14 och 15 år.  Inte kunde man ana då att det skulle bli såhär. Johan är inte bara min pojkvän utan en av mina bästa vänner och vi har haft och har så roligt ihop.

Fyra år senare lite äldre, klokare och något mer förståndigare är vi fortfarande tillsammans. Detta firar vi med att Johan är på fotbollsträning och jag tittar på greys. Så romantiskt! . Nämen vi ska faktiskt till Göteborg i helgen och fira detta på något sätt. Tack Johan för att du klarar att stå ut med mig, för att du alltid finns där, din förståelse och din omtanke. Det har varit fyra underbara och händelserika år och fler ska det bli. 



Sportlovsveckan

En ny vecka och till och med sportlovsvecka.En vecka jag sett fram emot väldigt länge. Känns skönt med lite tid man kan göra vad man vill med och att få ta det lugnt och hämta nya krafter. I Veckan händer följande: 

- Johan och min fyra års dag
-Jobb mån, tis, ons
- häng med Karin 
- Göteborg tors-lör
- plugg
- någon form av fysisk träning, puh!

Vi får väll se hur seriösa de två sista punkterna blir, men tanken är god. 

Myskväll speciale

Dagen sa bara poff! Det har varit en mycket händelserik dag. Mannen i blå besökte ICA idag, snattare på språng. Jag var livrädd. När jag kom hem lagade Anna en utsökt vitvin- och tomatsoppa med vitlöksbröd. Jag föråt mig, men mer ska det bli nu blir det grillad banan med choklad. Vi ska bänka oss framför första säsongen av Greys anatomy. Vilken kväll!


up and go

Kvart i fem ringer väckarklockan. Det var tungt att gå upp ur en varm säng och när Johan sov bredvid. Jag har jobb idag mellan 6.00-17.00. Dags att vakna upp med lite kaffe och frulle. 

matteplugg en söndag = dööötrist

Jag har ägnat de fem senaste timmarna med att lyssna på luftslottet som sprängdes. Jag tycker synd om er som inte har läst Stig Larssons böcker och råder er att göra det. Så sjukt bra. Jag skulle kunna sitta hela dagen och lyssna på det om det inte vore för matten. Suck, stön, pust!


Man vill bara gå ut

Vilken underbart vacker dag det är. Man vill bara ut i solen. Ska bara få i mig lite frulle sen bli det en promenix i det vackra väder. Idag har jag tagit min tid och gjort banan-smoothie till frukost. Huuu så god. 


Alla hjärtans dag!

God morgon! Jag började min dag med ett vanilhjärta till frukost, dagen till ära. Min alla hjärtans dag ska jag spendera med ICA 7.45-21.15. Don Joan och jag ska hitta på något imorgon istället. Jag hoppas att alla får en fortsatt trevlig dag med en massa pussar!


Fredagkväll och sportlov

 
Jag har nu sportlov och det känns mer än underbart!

Morgonfika en mi casa

Som sagt Jullan och Karin tittade förbi en sväng på morgonen för att fika och babbla. Det blev semlor med rosa grädde. Karin gjorde en smart inflik och frågade om man kan köpa rosa grädde i affären. Nej det kan man inte, karamellfärg. Alltid lika kul att träffa dem.

 
Lille G
Jullan har en sådan t-hirt, Karin har beställt den = Jag får absolut inte köpa den

The big passion

Snart kommer två bedårande flickor hit och vi ska göra semlor, dricka te och prata så att vi får ont i käkarna. Jag håller på att förbereder lite. Ska också dela ut en väldigt försenad julklapp. Hittade även ett par pumps som är för stora för mina fötter och tänkte ge dem till Jullan som förhoppningsvis kan utnyttja dem bättre. 


Fredag ända ut i tårna

Godmorgon allesammans!
Jag känner att det är fredag ända ut i tårna. Det känns så fredag! Mamma och pappa gav sig iväg på en konferensresa till Sydafrika i morse. Låg och halvsov och hörde dem springa runt i hela huset. Min familj är sämst på orden i tid. Därför höll det på att packa precis innan de skulle åka. Därefter sprang de hastigt in och pussade mig och for. Min bror sitter på ett tåg hem från Köpenhamn nu. Han ska vara hemma från Egypten denna vecka för att ta hand om allt.

Jag är överlycklig för att det blir sportlov idag. Det blir lite jobb på lovet, en del skola och sedan avslutar vi det med STORshopping i Göteborg. Det kommer precis lägligt detta lovet. Imorgon är det alla hjärtans dag och allt. Dags att fixa i ordning mig för jag får en fikagäst om en stund.



en sliten Ingrid

Idag känner jag mig väldigt glad, men sliten. Johan sov hos mig och sen var det upp tidigt för att jobba tills att jag började skolan vid ett. Nu sitter jag på projektarbete och har precis haft möte med en av lärarna som ska bedöma mig. Snart kommer Johan och hämtar mig så ska vi fika!



Danmark soon?

Jag pratade precis med min danske veninde. Jag måste åka och hälsa på henne snart. Fattar inte varför jag inte har gjort det ännu. Det skulle vara så roligt. Kan inte fatta att det var 8 månader sen vi sågs! Tiden går alldeles för fort. Får se till att boka in en Danmarkresa snarast i min almanacka. 

Min favoritoas

Efter skolan blev det lilla med pappa och Anna. Mitt absolut favoritställe i denna lilla köpingen. Tidigare idag var jag på körlektion och därefter skolan. Nu ska jag läsa lite, Kaput!

 

massage hela dagen

Efter jobbet fann jag till min stora lycka denna i fåtöljen. Jag vet inte om dem har försökt gömma denna för mig eftersom jag är en riktig massageälskare. Denna är paxad en timma varje tv:n varje kväll vill jag lova.


Jag ska göra något åt det här

Förmiddagen har ägnats åt att städa mina garderober. Insåg att jag verkligen behöver rensa! Hur mycket slängde jag? Nada. Den kan ju komma till användning någon gång. Även en massa plagg som är riktigt fula ligger kvar. Jag ska ta tag i det någon dag när jag känner mig redo. Kan knappt öppna lådorna. Den garderoben med jeans  och skor vågar jag inte ens visa:P Någon dag ska jag ta tag i röran. 


Morgonstund har guld i mun

Jag börjar inte skolan förän 13.20, vilken lyx. Det innebär att jag även idag har haft sovmorgon. Jag har tagit mig tid att göra hallonsmothie till frukost. Nu ska jag läsa igenom morgontidningen...

 

Dagens citat


Det bästa botemedlet mot sömnlöshet är en måndagsmorgon

Har ni sett solen?

Ni har väll inte missat att solen skiner? Till och med lite fågelkvitter hörde jag i morse. Jag har haft vårkänslor i kroppen idag. Johan stannade över natten och var snäll som skjutsade mig till ICA för att handla glass. Den ska jag frossa i idag. 


Lördagkvällen

Snart kommer Johan hit och det är efterlängtat. Det blir myspys speciale med oxfilé till middag, choklad och den överskattade melodifestivalen framför tv:n. Dags att snygga till sig lite innan han kommer. Hörs imorgon allesammans. Ha en trevlig lördagkväll för det ska jag ha!

Jag fortsätter second hand fynda

Jag fortsätter att second hand fynda. Även denna gången ett par stövlar för 50 kr. Dessa kanske inte ser så snygga ut, men de sitter som en smäck på! Vad lite shopping kan göra en människa lycklig.


fikapaus och lördagsshopping

Mamma och jag har strosat runt på köpingen idag. Det blev underkläder och biljetter för min del och för mamma en massa annat. Efter det blev det ett stopp på lilla för fika, tidningsläsning och prat. Underbara lördag!



Ta livet i din hand gå så långt du kan

Ikväll har vi varit på en konsert/tillställning där dem spelade och berättade om Ted Gärdestads
 liv. Det var riktigt bra! Jag gillar hans musik och det var intressant att få höra om hans liv. 



Forever 21 till Sverige

Senast idag pratade vi om att v ville ha Forever 21 till Sverige och vet ni vad jag läste på Aftonbladets hemsida, att de kommer till Sverige. Wihoo vad glad jag blev hoppas hoppas det gör det också för kläderna är sååååå snygga!








redovisning i svenska

I svenska c är det prata som gäller. Idag hade jag och Malin redovisning där vi spelade två reseguider på en resa i Thailand. Vi hade snitzen inne med kläder, mic och hela kittet. Det gick finnemang och det var riktigt kul.


Överaskningskalas

Igår var jag på överaskningsfest hos min faster som fyllde 55 år. Det var kul att träffa släkten och himelsk mat serverade. Kom hem ganska sent och därför har jag sovit länge idag.

 

Det är inte bra med för mycket tid

Det är inte bra med för mycket lattid. Det slutar ofta med att jag surfar runt på internet hittar en massa jag vill ha. Lite klick, klick, klick  och så har man beställt lite nya kläder. Så lätt hänt, så farligt men så snygga. 



Bullmamma är i farten igen

Bullmamma är igång igen med bakning. Denna gången är det fredagsfika eftersom det är min tur imorgon. Samtidigt som bakningen är i full gång lyssnar jag på Stig Larssons Luftslottet. Det är så otroligt spännande så jag måste till köket igen och lyssna vidare.


Dagens fynd

Som sagt jag köpte ett par nya stövlar idag! Second hand 50kr och äkta skinn. Storleken var perfekt och dem ser knappt använda ut. Riktgt sköna och fodrade och desutom snygga. Vilket kap!


Fikapaus

Jag och pappa har varit i Köpingen och gjort lite ärenden. Vi handlade mat och lite annat.  Det avslutade vi sedan med fika på Lilla. Jag fyndade även ett par nya skor. Riktigt snygga!


Estoy desayunando y practico espanol

Sovmorgon underbart! Jag har sovit som en stock inatt. Idag är det självstudier i spanska steg 5 som gäller. En massa massa grammatik, men ännu har jag inte glömt min spanska så det går bra. Nos oimos mas tarde!


min dag...

Det skulle blivit dans i morse, men eftersom tränaren inte dök upp blev det body pump istället. Det var kul det med! Därefter blev det grekisk buffé på zorbas, väldigt gott. Därefter Bowling och jag var helt impad av mig själv. Vilket flyt! Sedan var man helt slut och ville åka hem och sova, men tisdagar innebär jobb så det blev det för min del! Nu däremot ska jag få sova.... Natti


Tjejerna i klassen på zorbas

Thilda bowlar med stil!

Idrottsdag

Idag är det idrottsdag som gäller. Tyvär blev det ingen Kisadag i år heller så istället ska jag in till Kalmar för att dansa Afro Power Dance och därefter blir det bowling. Det kommer bli roligt! Hörs sen!


Lyxmåndag

Jag tog initiativet att laga mat idag och ni kan ju gissa vad jag lagade. Nu ska jag spendera min måndagkväll framför en bra bok!


Så var det måndag igen

Så sitter man här igen, måndag! Känn lite småsegt, men det är bara två veckor kvar till sportlovet wihoo. Två lektioner kvar och sedan är skoldagen avklarad. Jag hade tänkt att jag skulle gå till gymet efter skolan. So long!



Jag gör allt för dig

Lilla G har tillbringat de senaste dagarna på sjukhus. Efter en operation och massa medicin mår hon endå hyffsat bra. Jag åkte in till sjukhuset idag för att göra henne sällskap.ag försedde henne med modemagasin, godis, underkläder och läppglans så hon skulle få en liten mer glamorös tillvaro på sjukhuset. Vi pratade en massa, kommenterade bonde söker fru bröllopet och åkte rullstol. Jag är imponerad av Karin. Det krävs ett och annat för att knäcka den lilla Donnan ska jag säga er.


Karin i ett mindre top notch tillstånd

Helgens bravader

Jag har varit sämst på att uppdatera, men nu så! I fredags va Jullan och Karin N här. Vi hade supertrevligt och lagade utsökt mat. Igår jobbade jag 14 timmar så det blev inte så mycket tid över på den dagen så jag har passat på att göra en massa idag. Först träffade jag Ricke, Henke, Jullan och Axel för en pizza, mycket roligt. Därefter åkte jag in till Kalmar och besökte min lilla sjukling. Kvällen har nu spenderats med Johan och min helg hade inte kunnat sluta bättre!


Fredagkvällen, Jullankocken

Henke och Ricke

RSS 2.0