last day

Idag följde jag med Emma till skolan efter det blev det fik och promenad. På kvällen gick vi ut för lite österrikisk mat. Jag har haft supermysigt hos Emma och idag ska jag ta tåget till Wien,

Linz

Medens Emma var i skolan passade jag på att göra en utflykt till Linz, Europas kulturstad 2009. Jag strosade runt i staden, kikade på Lentos konsmuséum och åke även upp på ett berg där man kunde se hela uflykten över staden. På kvällen lagade Emma och jag lite mat och sedan åke vi och titade på film med hennes vänner.

coolaste karusellen

Inte ens nära balder eller uppskjutet. Går inte att jämföra med kanonen eller hang over. Coolaste karusellen jag sett, ever...

En dag i Steyer!

Syrran bor i världens kanske mest mysigaste stad, Steyer! Jag är helt betagen av den idylliska skönheten. Så Österrike det kan bli ungefär. Vi har strosat runt i stan, fikat, ätit gott och varit på julmarknad. Vilken dag!

Från ett varmt Barca till ett kallt Österrike!

Igår lämnade jag ett varmt Barca till ett kallt Österrike, burrr! Jag hann knappt anlända innan vi var på maskeradfest. Massa glada utbytestudenter, lite flash back Argentina. Det bästa av allt, Emmlan så klart.

Förfest blev hemmakväll!

Planerna för fredagkvällen var att vi skulle ut och dansa. Skövdetjejerna kom över på förfest, men vi kom ine så långt. Förfest blev hemmakväll med massa sangria och tjejsnack!

November

Busy, busy! Dagarna gar och vi ar redan inne i mitten av November, varmen haller i sig och jag mar fint. Har kommer lite uppdates av den senaste tiden. Jobbar pa dagarna, strossar i stan eller lager mig pa playan pa eftermiddagarna. Det har blivit lite fest och aven lite flamencoshower. Manga fika- och resturang-besok, en del shopping och turisting, turisting. Manadens storsta happening ar att jag har haft besok av mina nara och kara och har guidat runt dem i mitt kara Barca. En match pa camp nou har det ocksa blivit av som aven medforde en megaforkylning som aldrig vill slappa. 

 
Partajande med tjejerna


Fika kan man aldrig fa for mycket av


Mina sma alskade, karaste, underbaraste foraldrar

Mammsen och pappsen nar de mar som allra bast

Min lilla pralin och Mandi kom pa besok veckan efter

Fotbollsfan som jag ar, hur slutade matchen?


RSS 2.0