Vintageshopping

Dessa plagg fyndade jag tidigare idag i second hand-butiken. Det blev en vit kavaj. En vit klänning som jag hade tänkt kapa av och en grå hög kjol som jag ska plocka fram i höst.



Min lediga dag

Wow min enda lediga dag under två veckor. Jag hade tänkt att steka baksidan, men eftersom vädret var dåligt på morgonen åkte jag in till O-hamn en sväng på förmiddagen för att kika in rean. Hittade nada! När jag kom hem lös solen och jag började pressa tillsammans med en bok jag inte kan slita ögonen ifrån. Nu ska jag fixa i ordning mig för i kväll ska jag ut och äta med några vänner.



En guldgruva

Hittade en riktig guldgruva idag. Pappa lånar ut ett hus till någon som har en loppis där sedan tre år tillbaka. Konstigt att jag aldrig har varit inne där innan. Visar upp fynden senare.



Helgen

Ännu en helg har passerat. Jobbat alla dagar och på kvällarna har jag träffat vännerna. I fredags fyllde sockertoppen lille G 21 år. Det firades hos henne med för god mat. Vi spelade Ölbrännboll (min typ av sport), pratade och lekte charader. Ni kan ju föreställa vad det blev för charader eftersom jag skrev. Haha nee det kan ni inte, men jag skrattade så jag vek mig. 

Upp klockan sex huuu, jobb. Efter det åkte jag hem för en 15 min powernap och sedan var det igång igen. Kutade på cykeln till Oknögrillen där vännerna väntade. Det blev mat och snack. Vidare mot Rickes stuga där vi höll till hela kvällen. Gick upp halv sju idag. Måste hinna med och göra en massa på förmiddagen innan jobbet började. Det blev steka i solen. Har nu jobbat stängning och känner att jag verkligen längtar till att höra alarmet tjuta klockan fem i morgon bitti. Natti natt


Fredag, alla är inne i fotbollen

Fredag, team tjejerna
Födelsedagsbarnet
Lördag, on oknögrillen

Häng

Är man vuxen när man får en brödrost

Jag blev uppvaktad på jobbet idag mitt under fikat med sång, blommor och paket. Titta så tjusigt, en brödrost. Jag har en toastgrill och ska samla ihop serien för jag ska minsann ha ett flashigt kök. Tack till mina kära arbetskollegor!

MY B-DAY

Vaknade upp till en mycket speciell dag MY B-DAY! 20 bast, inte illa, låter lite gammalt. Vilken dag, vilker hur-kul-dag-som-helst! Det är inte nådigt vad jag blev uppvaktad. Vaknade upp av minde skönsjungande sång och gratulationer. Sedan gick vi ner till frukosten, ännu mer gratulationer. Upp på rummet, ännu mer gratulationer. Alla tre syskonen seglade in i borgholms hamn. Sedan grädden på moset, top notch var after beachen. Med en smula för mycket alkohol i blodet gick jag upp på scen. Nog för att jag inte är blyg, men i det tillståndet blev det en smula för mycket av mig själv. Dagen efter var det inte lika kul och se filmen som min kusse spelade in, men jag såg ut att ha väldigt kul. Dessutom står jag och sjunger ja må hon leva till mig själv. Det blev en superbillig födelsedag eftersom alla bjöd mig på drinkar. What a day! Låt det aldrig ta slut!

Tjejerna och jag

The party crew

Satan i gatan vad kul jag hade

Syrran med vänner

Midsommarafton

Med lätt huvuvärk vaknar vi upp dagen därpå. Ner för frukost och igång igen. Vi pimpar och pimplar och skålar och sjunger. Sedan är det dags för årets första after beach som blev succe. Fest hela dagen och hela natten lång.
Jag och lille G


Anna, Karin och jag

Johanna och jag (by the way visst är min paljettkavaj för läcker)

Jag och G innan kvällen når sitt slut

Midsommar, torsdag

NU
kommer de efterlängtade inläggen och bilderna från midsommar (busy, busy). Då ska vi se, dag ett, torsdag. Jag, lille G, Amanda, Johan och Johanna sätter oss i bilen mot Öland. Supertaggade och lyckliga spelar vi dunka, dunka, ölar och pratar. Väl framme checkar vi in på Strand, thank god att vi hade rum där. Vi börjar föra och efter det äter vi mat, fortsätter peppa och går sedan ner på förfesten inför midsommar på Strand. Uppladdningen började bra.
Pepp, pepp, pepp
Rök och drickpaus
nu kör vi

steka i solen

Jobbar från 7.30 till 21.30 idag, megalång dag. Hade dock två timmars lunch och jag flydde från verkligheten en stund. Kutade iväg på cykeln, köpte jordgubbar, doppade dem i choklad, ut i solen PRESSA, STEKA, SOLA. Det var inte lika kul att åka tillbaka till jobbet efter det...



Årets första dopp

Dagen har spenderats i Blekinge närmare bestämt Christianopel och vet ni vad, jag tog årets första dopp!



Vad händer

Satan i gatan vilken rolig helg jag har haft (bilder kommer). Partyhumöret var på topp och jag var omringad av snygga vänner. Kunde inte blivit bättre. Igår firade familjen min födelsedag. Efter det följde jag med Don Joan hem och sov som en stock. 

Idag började jag jobba vid sex. Efter det följde jag med mammsen som ville shoppa på rean. Efter det tog jag och det här kexet en runda ut till Oknö. Alla news uppdaterades med en promenad och sedan vidare mot Torp. Vilken sommar vi har fått, äntligen. 


Årets shorts

Årets snyggaste aprikosfärgade shorts haffade jag för endast 149 kr. Det kallar jag fynd!

wihooo Systembolaget

I lördags fyllde jag 20 och gissa vem som besökte systembolaget idag! Vilken känsla, vilken frihet, det firades med två flaskor vin.



Midsommar

För sjunde året i rad, nu drar jag och mina vänner över med båten till Borgholm för att fira svensk MIDSOMMAR

20 år och har allt

Fyller inte år förän lördag, men pappsen kom in med frukost på sängen till mig, klockan fem på morgonenn eftersom jag inte varit hemma de senaste födelsedagarna. Anyway det var det enda jag önskade mig, frukost på sängen. Jag ville inte ha paket, har allt. Inte heller pengar, har¨så jag klara mig. När man har kommit till den punkten då man inte önskar sig ett dugg då är man verkligen tillfreds och nöjd med livet. Det är precis det jag är, det finns ingen som kan ha det så här bra. 20 år och har allt. Det är inte dåligt, haha.

Typisk svensk sommar

Vilket Sverigeväder allså! Här ligger man och steker och njuter av solen tills att himlen öppnar sig och det öser ner. Tio minuter senare är solen uppe igen och strålar, typsik svensk sommar.

JOBB, JOBB, JOBB

Anledningen till min fråvaro är att jobbet har satt igång igen, som om det inte gjort det innan, men nu på allvar. Dagen efter studenten var det bara att konka sig till Algots och inte en ledig dag fram till midsommar, men vad gör det, ingentning!

Anna och jag, lyckliga som få

Den här

Vill ha en sån här jumpsuit och traska runt med i sommar. Tyckte den här var jättesöt om det inte vore för att jag ogillar harembyxtrenden.

Kalmar

Jag vaknade upp, pigg som en lärka dagen därpå. Emma och jag skjutsade in Rasmus till Kalmar och vi passade på med lite shopping och mat. Jobbade sedan på kvällen och somnade gott den dagen.

Student 2009

Vilken lycka, vilken glädje, vilken dag! Studenten var över mina förväntningar och jag hade kul rakt igenom. Klassen samlades hos mig på morgonen för champangefrukost, vidare mot skolan gör fotografering och utdelning av betyg. Efter det gick vi till kyrkan och sedan bjöds det på mat i skolan. Därefter var det dags för utspring. Vilken känsla och vilken kick man fick av att stå där på balkongen framför alla människor. Vi sprang ut och där väntade släkt och vänner. Herregu vad blommor jag fick. Jag tippade nästan framåt. Vilken lycka det var att stå där och krama om alla. Vi gick ett varv runt storgatan och sedan åkte vi runt på flaken. Hemma i Torp väntade alla människor och vi fick ihop det till lite mer än 60 personer. Go mat och trevliga människor. Efter det var det Kalmar, Vallen som gällde. Himla kul, mina fötter är inte sig lika.

Det är obeskrivligt vilken lycka. Jag blir rörd när jag tänker på hur många som uppvaktade mig. Inte för att det är antalet blommor som räknas, men att så mycket släkt och framförallt vänner som uppvaktade mig och Anna. Det är det finaste med allt. Tusen Tack allihopa! Ingen skola mer. (fler bilder kommer)
Champangefrukost
Anna och jag
Party

Jag och Frida

Kafferep

Tjejerna samlades hos Karin ikväll för lite kafferep med rabarberspaj. Hon är för huslig den den där Karin. Som vanligt snackas det mycket deep talk, relationer, skvaller och skit. Det är en härlig känsla att låta munnen gå i ett, men endå är man inte värst. Ingen förstår vårt språk.

Kvällen innan studenten kunde inte bli bättre. Jag kan inte rå för det, men det är dessa tjejer jag vill ta studenten med imorgon. Vi är så lika, tänker lika, säger lika.  Det är med dem jag vill vråla, skåla och skratta med. Det är lite skillnad på vänskap man byggt upp i ett helt liv än ett år. Nu låter jag så där deprimerande igen. Det ska bli roligt att ta studenten imorgon. Det har varit ett lärorikt år och jag har lärt känna intressanta människor. Imorgon, STUDENT!  

När jag är ledsen shoppar jag

Många människor gråter när de är ledsna. Vet ni vad jag gör, shoppar! Den här söta saken köpte jag dagen innan jag skulle flytta till Argentina, jo jag shoppade sista dagen! Jag lämnade klänningen hemma i Sverige så inte förän idag fick den lämna gaderoben. Tänk vad en liten klänning kan trösta en människa.

Klart inför morgondagen

Shoppade de sista inför studenten imorgon. Något bh-liknande jag kan ha under min klänning, utan band. Jag tycker det är fult när banden syns, särskilt med klänning med smala band, som min (ni anar inte vad jag tänker på detaljer) Sedan blev det ett geleliknande fotinlägg till mina spiror så jag kan dansa all night long utan att få ont i mina fossingar.


skor, skor, skor

Inte bara jag som föll för skorna, även denna donna

din röst är viktig

För att inte gå in allt för djupt på politiken här vill jag ändå uppmanna alla att gå och rösta till europaparlamentet idag. Är man inte insatt kan man bara rösta på ett parti. Jag tycker till och med det är bättre att rösta blankt än att inte rösta alls. Som jag brukar säga: Om man avstår från att rösta får man heller inte klaga! Se därför till att rösta.


Nostalgi

Back in the days, klassfest SP05. Vi hade så underbart roligt igår. Precis som det alltid är med SP05. Så kul att vara alla samlade igen. Karin hämtade upp mig, Maja och Amanda och vi begav oss till nabben. Sist som vanligt. Vi åt på insperea, mycket gott. Efter det spelade  vi öl/vin-brännboll. Haha huuu vad den spårade ut. Efter det blev det fest. Minst sagt fest.

En liten tår i ögat när man kom till instinkt med hur mycket man verkligen vill ta studenten med dessa människor. Inget illa mot min nuvarande klass, men SP05 är oslagbart. Så kul som vi har haft ihop och så mycket dumt vi har gjort ihop. Något jag verkigen saknar är skratten. Vi skrattade konstant. 90-generationen är lite dåliga på att skratta. Aja nu ska jag inte bli alltför nostalgisk för på onsdag tar jag studenten med eller utan SO05.



Min bordsdam, Amanda

TEAM 1, vi fuskade, slog snett, vi drack, vi vann

TEAM 2, seriöst spel, slog längst, sprang fortast och förlorade

Kvällens

Slog till med ett partylinne från mellandagsrean som har legat instängd i garderoben alldeles för länge. Ryggen på linnet är snyggast!


Klassfest

Utdrag från inbjudan:
Hoppas att så många som möjligt vill vara med på brännbollen då vi inte träffas så ofta. Ett särskilt meddelande till "the girls with high heels" använd gärna högklackat men glöm inte skor ni kan springa i, så slipper vi undanflykter vid brännbollen:) (Maja, Ingrid, ni vet vilka ni är


Som om lite brännboll skulle kunna hindra mig

Klassfest med SP05

Klassen som fuskade sig igenom gymnasiet, klassen som kom överens om när vi skulle skolka, klassen som hatade matte (+läraren), klassen som kunde prata mat i tre timmar och inte ens avsluta samtalsämnet, klassen som spenderade hela sitt studiebidrag på lilla bageriet, klassen som enbart snackade mat, fylla, erotik, klassen som kunde skratta åt allt och alla och som alltid hade roligt tillsammans. Ikväll återförenas vi igen och jag känner på mig att den här kvällen kommer balla ut toltalt som den alltid gör med SP05.


Kvällens snyggaste

Kvällens snyggaste klänning stog G för, inte konstigt precis


Johans student

Vilken lyckad student Johan fick. Han var så fin och jag var så stolt över han. Vi uppvaktade honom först i O-hamn och därefter tittade vi när de åkte runt med vrålåken. Vidare mot flajset där vänner och släkt väntade. Där stod borden uppdukade och god mat. Vi drog senare vidare in mot stan igen och gick ut på apollo. Väldigt fin dag och Grattis Johan till studenten.

Så stilig


Jag och Johan
Hemma hos Johan

Snygga G och Anna

Vi uppvaktade barndomsvännen Jennifer som också tog studenten

Anna och jag på pub cecil

Morning

Morning, morning. Idag är det ingen vanlig dag utan det är min käraste Johans student! Har precis gjort i ordning mig och ska snart till skolan för att lämna in min dator och efter det ska vi fira Johan med buller och bång.

Studentfest

Igårkväll hade jag studentfest. Jag älskar ha fester, jag älskar fest! Först sammlades gänget och efter det droppade gästerna in. Sedan dansades de all night long. Eftersom jag var värdinnan höll jag igång intill att den sista gästen gick. Jag hade superkul! Tack allesammans som kom, mami och papi, och big broh som hjälpte mig med allt!

Glada människor
Amanda, Anna, Anna och Johanna
Tjejbordet

kusin och jag

Johan och jag var vrålhungriga och ställde oss och lagade hamburgare och pommes när alla hade gått hem!

Panikshopping

Igår körde jag halkan. Skönt att ha den gjord. Stannade kvar i stan en stund för att fixa lite prylar till mina högtalare. Passade på att panikshoppa lite inför festen jag hade igårkväll '. Det här blev det:


Ett par till skor, så onödigt, men jag kunde inte stå emot

Tights i ormmönster

Vågat Emmlan

Syrran har vågat på sig den svåra och vågiga trenden, runda solbrillor! Ja vad ska man säga, en skönhet klär i allt!



När det regnar...

När det regnar suckar pessimisten, medan optimisten ler och ser det som ett tillfälle att använda sina galoscher!



Dagens

Solbrillor från USA, blus - second hand - Paris, skjorta - second hand, shorts från VILA och skor från Vaga Bond

gammal ny skjorta

Köpte den här söta blusen i en second hand butik i Paris. Har inte använt den för än nu eftersom jag tycker den blir snyggast med ett par shorts till.




Den perfekta långklänningen

Var ute efter den perfekta långklänningen igår. Hittade inte den perfekta, men en annan fin. Här är ett litet smakprov på mönstret. Ska sy upp den med. Lite för lång för korta mig.


En klänning för en tia

Syrran köpte den här på loppis förra året. En gammal goding från h&m. Den var längre från början, men hon kapade av den så den skulle bli snyggare. Den kostade tio kronor. Det tycket jag var ganska hmm, överkomligt. 

Walk on fame

Studenten närmar sig vilket innebär att man ska göra bus vandalisera skolan. I kväll satte vi upp våran walk on fame i korridoren, tjusigt va?

My day

Vilken dag, vilken underbar dag. Vaknade upp med Don Joan och solen strålade in i fönstret. Vi satte oss utomhus för lite frukost och planerade dagen. Jag åkte först en sväng till skolan. Efter det åkte vi ut till Oknö till mina kusiners sommarstuga och pressade. Vidare hemåt och städade logen. Mot Kalmar där vi åt god mat och strosade runt en stund på stan. Efter det åkte jag till skolan för förberedelser av walk on fame. Vi drog vidare till Nynäs för glass. Slutligen bestämde sig jag och Jossan för att gå hem i det fina vädret. Fick nog med allt i stora drag. What a lovely day!


Första dagen på sjön

Igår åkte jag ut på sjön för först gången i år, loooooovvveeeeeeeelllyy!


RSS 2.0