Valborg!

Ikväll är det partaj som gäller. Ikväll ska jag låta vinet ta mig in i dimman. Eric är här och hjälper mig och Anna och bestämma vilka kläder vi ska ha. Vi har dukat upp med en bag in box rosé och kex med ost. Det kommer bli en bra kväll.



morgonpigg, javisst!


Såhär glad är jag på morgonen när man vaknar upp till denna underbara dag. Ska strax iväg och jobba, men hade först tänkt svänga förbi Jullan på lilla för att se hur hon har det. Ikväll blir det Partaj. Wohooo good day!



min lilla guldgruva

Det kanske inte ser så high couture ut, men det är en riktig guldgruva!

långhelg firar vi med

Fyra dagars ledighet från skolan, wihoo. Det firade jag och min jobbarkompis Hanna med varsin glass. Har blivit skola och jobb för min del idag, long day - good day!



En stor rosett

Jag älskar rosetter. Igår fick jag hem ett paket från h&m med bland annat denna stora rosetten. Hade inte föreställt mig att den skulle vara så stor. Vet inte riktigt när den kommer komma till användning, men den kan ju vara fin att bara titta på.

Today im wearing


En hel Emma-outfit typ förutom jackan som jag fått av Karin, tunika har jag fått av Emmlan och är från VILA, jeanstightsen är en julklapp rån Emma och kommer från VILA, skorna är en födelsedagspresent från Emma och kommer från Köpenhamn

Konsten att utnyttja håltimman

Varje tisdag har jag tre timmars håltimma. Perfekt tid att använda till pluggning, men det är ju så mycket roligare att använda den till att prata med folk. Nee idag tar jag tag i min håltimma för att PLUGGA!



på vinden kan man fynda

Vår vind är rena paradiset. En hel våning smockat med kläder. Man hittar alltid något . Samlade på mig lite plagg som kan vara användbara framöver. Modet kommer tillbaka hela tiden så det gäller att ta vara på coola kläder. Love you mama!


walking, walking, walking

Det bara sprätte i benen på mig och det fanns ingen motivering till att plugga. Istället knöt jag skorna och gav mig ut i det fina vårvärdret. Det blev en lååång promenad och huuu så skönt det var.

today im wearing

jeansjacka - fått av Karin, t-hirt - second hand - Paris, kjol från lindex, strumbyxor frn h&m och skor från din sko


från rött till rosa

Nu när våren är här och vi går mot sommaren byter jag ut mitt röda rouge mot ett rosa. Det kommer från Sephora och är riktigt fint. Sephora har riktigt bra make-up.



dagens happening

Skulle jag berätta vad som hände mig idag skulle ingen tro mig, men en bild säger mer än tusen ord. YES ni ser precis rätt. Det är inte kungen, statsministern eller Björn Borg. Det är självaste Ingvar Kamprad. Jag höll på att tappa hakan när jag förstod vem det var som satt mitt emot mig. Jag, Jullan och Ingvar diskuterade allt från vindkraftsverk till våra framtidsplaner, Vietnamn till hans mormor. Hans mormor bodde i Mönsterås. Man blir lite ställd när man sitter framför en av världens rikaste och mest inflytesrikaste män. Man har chansen att fråga om vad som helst, men efter 81 år har han nog fått höra ett antal frågor om och om igen. Jag kan berätta att Ingvars hus är inrett endast med IKEA förutom en moraklocka och en korkstol från Mönsterås. Hans favoritland är Vietnamn och de etablerar inte IKEA i Sydamerika och Afrika för att länderna inte är organiserade.

Coolaste mannen i världen. Äger ett imperium på 22 miljader, men åker andra klass med sj och sitter och pratar med oss som vilken människa som helst. Jag blev så inspirerad av han och det är beundransvärt att han är så jordnära och hävdar sig inte på något sett. Dagens och årets största happening.

Parisbloggen dag 3

Två shopaholics i Paris.Yes box sista dagen brände vi pengar och styrde världen mot en högkonjunktur. Det blev gata efter gata, affär efter affär, plagg efter plagg. Jag hittade så mycket fin och är supernöjd med mina köp. På kvällen åkte vi till ett hotell nära flygplatsen och på morgonen blev det flyget mot Köpenhamn. Paris var lovely!

Parisbloggen dag 3

Först och främst måste jag säga att fransmän suger på engelska, tack gode gud för min spanska som jag hade stor nytta av. Tredje dagen var fantastisk. Vi köpte frukt och åkte till en stor park och jobbade på brännan. Därefter åkte vi till stadsdelen pigalle där moulin rouge låg. Den gatan skulle inte jag våga vara på när det är kväll. Snuskgubbars paradis med bordeller och glädjeflickor längst hela området. Efter vår lilla utflykt blev det en massa second hand shopping. Paris är en klockren stad till att hitta snygg second hand. Efter det åkte vi till konstnärkvarteren och sacruekor. Van Goghs och Picassos kvarter. Väldigt vackert och mysigt. På kvällen åkte vi till Seine för att pröva på franska delikatesser, ost, vin och sniglar. Det var utsökt, sniglar smakade väldigt gott. Efter det var det dags att prova på Paris nattliv. Vi hängde med en massa ungdomar vi hade lärt känna på hostlet och hade en superkväll. Efter den dagen var mina fötter en aning slitna.

detta var inte dumt

huuu vad vi har kul ihop

jullan utanför moulin rouge

konstnärkvarteret montmarte

mumma

luri fox provar på sniglar

from paris to berlin and evry disco i go in

Parisbloggen dag 2

Efter första dagen ville man bara att natten skulle gå fort så att man kunde vakna upp till en ny dag i underbara Paris. Det blev en runda runt eifeltornet och därefter åkte vi högst upp för att titta på den fina utsikten över Paris. Därefter blev det ett shoppingstråk och några cafébesök och ett glas vin på eftermiddagskvisten. Dagens lyxmiddag blev med en fet crepés (vår basföda) Dagen avslutades på hostlet med en kall öl och livemusik, därefter somnade jag på direkten.  

utanför eifeltornet

me and julia-gulia

love starbucks

livet är inte så dumt ibland

Parisbloggen dag 1

Första dagen i Paris. Vi checkade in på vårt hostel, köpte en baguette och satte oss i en Park. Vårat område var skummt, men hostlet var super! Vidare mot Nottre dam och därefter Louvren för att checka in Mona Lisa, snacka om en populär liten dam. Härlig dag i Paris. Det var kärlek vid första ögonkastet.

Det smakade

Vad skulle man göra utan lonely planet? It's the bibel

Nottre dam, inte så pjåkigt

Bon apetite!


From Paris to Berlin

Något fattigare, en aning trött, en ny garderob och så mycket lyckligare. I LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVE PARIS! Jag har haft sex otroligt härliga dagar tillsammans med Jullan. Vi har varit med om saker man bara kan drömma om. Vi åkte med så höga förväntningar, men det blev över våra förväntningar.  Vi har träffat sjukt trevliga människor från hela världen! Nottre dam, sniglar, Seine, fransmän allt var perfect. Det är definitivt en stad jag kommer återvända till. Ska lägga upp en massa bilder sen så ni får se hur underbart vi haft det. 



danskarna, alltid ett snepp føre

Danskarna ær alltid steget føre nær det gæller mode.  Jag  hittar alltid  inspiration från  danska modemagasin  och  Emma gællande klæder. Vi kan ta tightsen eller  kawasakiskorna som exempel,  de  var først.  Ett  plagg  man ser på alla danskarna nu ær dessa blommiga byxor. Liknar  pyjamasbyxor tycker jag, men anntingen først eller inte alls.

Phenix corner

Café phenix corner ær en av mina favoritresturanger hær i Køpenhamn. Ett måste ær att testa deras hamburgetallrik. Det ær inte vilken hamburgetallrik som helst utan allt ær hemgjort, mumma!

Kopenhamn

Vi møttes av ett soligt Køpenhamn. Underbart att vara hær, danskan, mænniskorna, ja allt. Det blev en tur længst strøget och lite shopping. Det blev ett par rosa spiror i mocka och ett par øronhængen før min del. Nu har vi intagit Valby. Vi bor hos min favoritdansk Rasmus. Hade tænkt ta med Jullan till en av mina favoritresturanger hær...


From Paris to Beriln

Jag åker inte till Paris föräns imorgon egentligen, men jag och Jullan ska vara en natt i Köpenhamn. I Lööööööve Köpenhamn. Det är min absoluta favoritstad. Inte ens tangostaden Buenos Aires eller coola Berlin slår mitt underbara Köpenhamn. 



Min nya resekamrat

Vad tycks om min nya resekamrat? Musse pigg ska få följa med på resan. E han inte för söt? Ett nytt second hand fynd. 




Ute i sista sekunden

Ute i sista sekunden som vanligt. Packade min väska imorse så risken är väldigt stor att jag glömmer något. Det är tråkigt och packa, men det e himla roligt att resa!



helt okej nyttig mat

När man ser att det har kommit in nya produkter på Algots så kan man ju inte sluta frästa sig av att prova dem. Nu har vi fått in rostade kikärter. Vanligtvis är jag ganska skeptisk till nyttiga saker och light, men jag måste ändå säga att dessa får ett godkännande. 



Trikoloren

Förutom att det lika gärna kunde ha varit Emma på bilden så är jag också väldigt lik trikoloren, iallafall klädd i dess färger. Dagens omedvetna tema passade utmärkt eftersom jag beger mig till la France imorgon.



ett skepp kommer lastat

Har hunnit med att rensa lite av mina garderober under lovet. Jullan får ärva min garderob och jag hoppas hon kommer ha bättre användning av dem än jag. Späckad måndag, jag ska hinna med en massa. Ska upp till banken nu på lunchen och växla pengar. Därefter sista lektionen, sen jobb och därefter körlektion. Jag har en svag känsla av att jag kommer packa min väska sent ikväll....

 

baksöndag

En pizza kanske?? neee det blev pizzabullar med fetaost och soltorkade tomater, mumma! Men de ska inte ätas riktigt ännu för först blir det en timmas body pump och efter det ska jag frossa hela kvällen...

Balklänning

Min balklänning är klar. Den är gorgeous! Jag har hämtat mönster och inspiration från tre klänningar för att få den precis som jag vill ha den. Om jag skulle gå på Oscarsgalan skulle jag välja någon av dessa klänningar:

morgonpromenad i det fina vädret

Blå himmel och sol, en underbar dag! Jag och Eric tog en morgonpromenad i det fina vädret. Jag hade tänkt att vare ute hela dagen. Det skulle bara varit några grader varmare så hade det varit perfekt.



Lasermannen

Alltså det här är så bra! Jag är fast! Ska sitta och lyssna hela natten på ljudboken om lasermannen. Till min hjälp har jag 1,5 liter flaska cider som ska hålla sockerhalten hög så att jag håller mig vaken. Killen lyckades skjuta så många innan polisen fick tag på honom, förtroendet för det svenska rättsväsendet urholkades, medborgargarden bildades, rasismen växte i Sverige och politiker som uttalade sig (rent ut sagt) idiotiskt. Varför har jag inte hört talats om lasermannen innan? Kanske för att jag bara var 2 år när detta inträffade. Neee nu ska jag lyssna vidare!



kvällens bravader

Ikväll ska jag och mitt fina rosettdiadem på grillning med ölande och trevligt sällskap, men först blir det jobb fram till stängning.


Vad är en bal på slottet?

Idag  sys det i huset. Det är balklänningen som ska bli klar. Det mäts, sys och klipps för fulla muggar. Jag står modell och provar och provar och mamma syr och syr. Mammsen är en klippa på att sy och jag är övertygad om att min klänning kommer bli så vacker... Återigen till att sy!


på frukostbordet


På frukostbordet är det yoggi med hjortron och äppel som gäller, supergod!

Veckans bloggar


Ebba Von Sydow
Upphovskvinnan till bloggandet i Sverige. Har följt henne sedan hon blev chefredaktör för veckorevyn. Jag har alltid beundrat henne för att hon vågar stå för sina åsikter och gå ut med det. Hennes blogg handlar främst om mode och kändisar. Man hittar en massa inspiration och skvaller i hennes blogg. Hon är alltid med i allt som händer och läser man hennes blogg får man alltid nya uppdateringar.

MINI
En vanlig Helsingborgstjej som shoppar, reser och umgås mycket med sina vänner. Det är en underhållande blogg och hon lägger alltid ut mycket bilder. Lägger ofta ut dagens outfit och man får en biljett till hennes gaderob.

KARIN
Bästaste Karin, my homie. Det är självaste lille G jag pratar om. Självklart ska hon va med på veckans blogg . Trots att jag vet det mesta om vad som pågår i hennes vardag kan man inte motstå att hänga med hennes humoristiska blogg som handlar om hennes vardag(under den rubriken ingår jag), hennes festliv och en touch av Karin, en kvinna med stil.

vet ni...

Superidé! Jag tänkte att jag skulle lista ut tre favoritbloggar varje vecka. Ska sitta och fila lite på vilka bloggar jag ska ta med denna veckan så får ni se strax...

Fredagsnöjet

Lillasyrran är en fanatiker av de svenska kungarna. Här snackar vi inte Bernadotte utan kungar 500 tillbaka i tiden och framåt. Hon är expert och skulle kunna rabbla upp kungarnas favoritmat, jo snacka om att vara intresserad. Jag köpte de två första filmerna av samlingen Hermans kungar. Vi åkte en gång på ett uppträdande av Herman Lindqvist där han berättade om sin litteratur, intressant. Fredagsnöjet blir Jean Baptiste Bernadotte och Gustav Vasa. 



Dagens meny

Det blev inget recept från boken. Det fick bli en snabb och enkel wook. Superenkel och god, bara fem ingredienser , kyckling, wokgrönsaker, chilisås, kokosmjölk och ingefära, mumma! Anna fick stå för efterrätten, vit chokladmoss. Mätt som ett ungerskt pigsvin.


500 recept

Visst gillar vi mat! På Algots är mat ett hett ämne. Konstigt va eftersom det är en mataffär. Det diskuteras, provas och äts mycket i fikarummet på rasterna. Vi byter recept lika mycket som vi säljer mjölk, alltså väldigt mycket. Idag fick jag hem en hel bibel med recept. Här har jag lite att läsa och gå igenom i helgen...



Friday baby

Jag är på strålande humör. Vilken underbar fredag det kommer bli. Inte för att jag ska göra något särskilt, men ändå! Först ut blir det jobb. Ska ta hand om blommorna hela dagen. Happy Friday!


en hot dog på väg hem

Vore de inte för att jag jobbade stängning i kväll eller för att jag ska jobba tretton timmar i morgon skulle jag varit på klassfest nu, men men. Jag tröstade mig själv med en hot dog på vägen hem. Nu har jag haft några härliga och lediga dagar och framför mig har jag jobb resten av lovet, men jag älskar att jobba så det bekommer mig inte... Natti natt!


dagen i solen

Är det redan sommar? Jag passade på att njuta av det fina vädret i solstolen med en bok. Efter ett litet tag åkte den rosa bikinin på och yes man kan se en liten rand!


Bästa ansiktsprodukterna

Jag köpte ansiktsrengöring igår. VICHY har mycket bra skönhetsprodukter. Det är det danska apoteksmärket motsvarande svenska aco ungefär. Rekommenderas starkt!




Onsdagsmorgon

Onsdagsmorgonen inviger jag med mitt nya te, Grönt Guava. Te kan man aldrig få nog av!

Coco Chanel

Just nu visar de ett program om Coco Chanel som kobra visar ikväll. Coco Chanel som skapade det maskulina modet för kvinnan. Hon var riktigt duktigt, intelligent och cool. Mycket intressant! Kanske blir vägarna förbi hennes hem i Paris...



min kväll

Alldeles slut i kroppen. Efter Kalmar blev det en kort siesta och efter det åkte mammsen och jag på aerobic. Idag har jag hunnit med mycket och det känns skönt. Jag avslutar kvällen med äggmacka och te...



Balen

Idag har det prövats ett antal frisyrer och sminkningar inför balen. Jag har även köpt tyg till min klänning. Huu vad svårt det var. Det fanns så många fina färger. Jag köpte även en studentklänning som jag kikat ut. Sofi Fahrman, Elin Kling och Ebba von Sydow listade det som sin favorit. Det blev min favorit också, men den får ni se på studenten. Det blev en hel del annat också, ett par chinos, smink, rengöringsprodukter, solglasögon, accesoarer m.m. Jag kunde inte spara mig med shoppandet till nästa vecka...


ett litet smakprov på en av de frisyrerna Anna testade

blivande ekonom?

Idag skickade jag in min anmälan på studera.nu. Har sökt mellan olika ekonomutbildningar. Jag är lite osäker på om jag ska plugga i höst, men att söka är inte fel. Igår blev det påskmiddag hela dagen och idag blir det Kalmar. Jag ska köpa baltyg, prova min frisyr och shopping:D


Söndagsmys med Johan

Sorry för dåligt bloggande, men jag har helt enkelt inte haft tid. Igår blev det jobb och grillning med syskon, pojkvänner och kusinen. Idag sov Johan och jag bort hela förmiddagen och efter det njöt vi av den härliga söndagen. Vi tog två långpromenader, solade i trädgården, åkte till sommarstället och drack kaffe. Därefter åkte vi till köpingen och köpte plockmat och hyrde en film. För att sammanfatta allt så jag haft en underbar dag tillsammans med min Johan.



Huu så dyrt

Impoterad från Canada, 70 kr för en  flaska maple syrup, men smakar det så kostar det! Ska använda det till min brunch. Håller på för fullt med bacon, ägg och pannkakor. Det kommer bli gotti, gotti!



Gårdagkvällen

Igår började mitt påsklov. Jag jobbade hela dagen och efter det åkte jag på vinkväll hos Eric. Det var jag Mattias, Eric och statusbarnen Maja och Amanda, som jag inte träffat på länge. Det var supertrevligt! Skvaller, politik, livet och framtiden, munnarna gick i ett, Tiden gick så fort och några timmar senare började vinet tala i huvudet och jag somnade som en stock.



Kafferep hos Karin

Idag har det blivit skola, jobb, plugg och kafferep hos Karin. Jag, Jullan och Karin hade mycket att prata om och det var tråkigt att överge dem för pluggandet som väntade hemma, men det får bli fler gånger.

 


God morgon!

Jag var uppe tidigt idag, men man hinner så otroligt mycket om man går upp en timma tidigare. Jag är effektivast på morgonen. Onsdag vilket innebär sista dagen innan lovet! Happy!

bake a cake

Sådär, nu är Annas efterrätt färdig. Jag har bakat små cupcakes till henne. Det blev en omgång med creme cheese frosting och den andra toppade jag med jordnötsmör. Jag spexade till dem lite och stoppade in dumle i de små muffinsarna. Visst är dem för söta!




Bikinifrossa

Sitter och tittar på bikinis. Jag har redan köpt två stycken för i år, men fler lär det bli. Enligt mig är svart, randigt eller prickigt snyggast till sommaren. 
 
bubbleroom

h&m

halens


bake a cake

Min lilla dulla fyller 18 idag. Jag har åkt hem på min håltimma för att förbereda kvällens efterrätt. Håller för fullt på att baka. Hoppas det blir gott...



God kväll

Har ni haft en bra måndagkväll? Jag satte igång med lite skolarbete, men somnade nästan framför datorn. Det blev en timmas siesta och därefter handlade vi mat. Sedan var jag igång med knapprandet på datorn igen. Nu får det vara färdigt för idag... 

man kan aldrig ha för många par skor

H&m har fått in en massa söta vår och sommarskor. Dessa är ett par nya på min skohylla.  Jag kan upplysa om att skostorlekarna är mini.


Frida på besök

Det var så härligt att träffa Frida på lilla, back in the days! Det snackades framtid, kärlek och livet. Hon verkar trivas prima i Norge och nöjd över livet. Det dröjer nog ett tag tills vi ses igen, men tiden går så fort så snart sitter vi där igen med en latte...



In da school

And here we go again, måndag! Ny vecka och veckan innan ett efterlängtat påsklov. Sista lektionen nu och det känns skönt. Har varit så trött idag och suget efter koffein har inte varit nådigt. Aja sista lektionen nu och om en stund ska jag infinna mig på lilla och träffa Fraitagen som är på besök....


Veckans planer

Måndag: skola, träffa Frida, plugg

Tisdag: skola, fira lillsyrran som fyller 18 år

Onsdag: skola, jobb 

Torsdag: jobb

Fredag: bjuda på brunsh, jobb, klassfest

Lördag: jobb, middag med syskonen





lugn dag = tråkig dag

Ni anar inte vad jag tycker det är tråkigt med en lugn dag. Att bara gå hemma. Jullan och Karin pratade häromdagen om vad skönt det skulle vara med 7 veckors sommarlov. Jag skulle nog gå in i en djup depression. Anyway förutom projektarbete har jag nu bakat scones. Tänkte bjuda mina små snäckor mamma och Anna på det. De kommer hem strax efter en helg i Stockholm. Johan kommer också ikväll. Vi hade tänkt beställa pizza och sätta oss framför en bra film...



glasstest

Gjorde precis ett väldigt seriöst glasstest och denna glassen blev min favoritglass. Det kan jag inte riktigt hålla med om. Detta är en bebissmak, typ sånna som väljer päron eller jordgubbsmak när man handlar kulglass. Jag skulle vilja beskriva min glassmak som lite mer sofiistikerad, med undantag en piggelin en varm sommardag.


det e glassigt

Vilken fin helg vi har haft! Igår jobbade jag och på kvällen åkte jag till Don joan. Känndes som en evighet sen vi sågs så det var så härligt att träffa honom. Jag sov där och kom hem för en liten stund sedan. Köpte min favvoglass och tänkte slurpa i mig den och därefter göra det allra sista på mitt projektarbete...


myskväll med mig själv

Idag har jag jobbat med mitt projektarbete, varit i skolan och jobbat. Efter jobbet köpte jag hem en massa läckerheter. Tyckte jag förtjänade det efter denna veckan. 

parmaskinka, fransk lantsalami, lantpaté. mossarella med tomat och lite lyx - choklad


Nya glasögon

Sjuttonde men också det dyraste paret i samlingen. Dessa är från tom ford och kommer sitta på min näsa i vår. Det stora dilemmat är att välja solglasögon varje morgon när solen skiner!

varför ha ett när man kan ha för många

sommaren är nära

Ikväll åkte Anna och jag på middag. Där hade G dukat upp på altanen med god mat.  Karin, Jullan, Anna, Ted, Ante, Johan och jag var på plats. Det pratades mycket och alla var överens om att sommaren är nära.



Studenten soon

Det som fanns i mitt paket var min studentmössa. Det börja närma sig med stora steg. Jag ser fram emot studenten samtidigt som det känns lite vemodigt. Jag blev nöjd med min mössa, den är väldigt pimp med strassbokstäverna där bak. Snart student!



Slush puppy in the sun

Efter skolan passade jag och Anna på att njuta av vårsolen med en slush puppy utanför OK. Vi kunde ha suttit där hur länge som helst om det inte vore för pluggandet...



ett stort paket

Titta vilket fint paket jag har fått idag. Vad kan finnas i det tror ni? Det får ni se sen. Sitter i skolan just nu. Förmiddagen spenderades på Algots. Gjorde smörgåstårtor för hela slanten. I Eftermiddag är det projektarbete som gäller.



Klagomål från översta styrelsen

p,huu det blev en lång dag. Skolan drog igång halv nio och jag begav mig hem från jobbet nu ikväll vid halv tio. Jag har dock fått in lite klagomål från översta styrelsen. De tycker jag sköter skolan och jobbet bra, men att ordningen på mitt rum är mindre bra. Jag hade därför tänkt mig att städa mitt rum natten lång för att visa dem. Frågan är vad ska dem då klaga på?




Bang, bang boomerang

En ny -  gammal tröja från boomerang som har legat i garderoben ett tag men aldrig använts. Tyckte det var dags att använda den i detta fina vår - väder. 



From Paris to Beriln

and evrry disco i go in... Louvren, Eiffeltornet, vin, Mona Lisa, Nottre dam, baguetter, shopping, baskrar, Moulin Rouge, mustascher, vintage. Ni kanske kan lista ut vart vi ska åka?



God morgon!

Vilken härlig dag att vakna till man kan ju inte bli annat en på gott humör. Sitter med en banansmoothie och läser morgontidningen. Bokade precis biljetter till Köpenhamn så snart åker vi=) Nu är det skolan som gäller...



RSS 2.0