Läppglansfantast

Måste bara visa upp dagens investering. Läppglans från Max factor. Jag ska ta en bild på alla mina läppglans någon gång och ni kommer inte tycka jag inte är klok i huvudet.  Jag kan inte riktigt beskriva min kärlek till läppglans, men man mår ju så mycket bättre av det helt enkelt.

Julskyltning

Har precis varit på julskyltning med mammsen och pappsen. Riktigt mysigt. Vi var på två julkonsärer och strosade runt på torget. Jag har haft en riktigt skön söndag och nu ska vi äta risningsgröt mmm... 
Dagens
Ny mössa: Åhlens
Jacka: H&m. Köpenhamn
väska: köpt i USA
Jeans: Filipa K, Köpenhamn
skor: Kawasaki


gårdagens bravader

När man vaknar upp och ser att klockan är halv ett då är det ångest. Då har man lyckats slösa bort nästan hela sin dag. Utvillad är jag iallafall.
Igår efter jobbet blev det ferre hos Karin. Bra människor, bra musik, bra gjort Karin!

Julklappsshopping

Gårdagskvälen blev lyckad och jag lyckades få ihop min tre rättersmiddag. Till förätt blev det Suchi (Försöker lära Johan äta det, men utan några större framsteg.) Till  huvudrätt lev det nötstek med pressad potatis och rödvinsås och till efterätt cheescake. Idag har det blivit julklappshandling. Mina ben strejkar, det blev en och annan runda i stan. Dock blev det ytters lite julklappar och alldeles för mycket saker åt mig själv. Det är så mycket lättare. 

Ledig helg, trodde jag det. Ikväll ska jag jobba några timmar och efter det ska jag till lite ferre hos Karin. Vilket innebär att imorgon ska jag ta en lång, låååång sovmorgon.


Fredags-fika

Jag har instiftat en ny tradition med några tjejer i klassen fredagsfika. Varje fredag tar någon med sig fika till skolan. Idag var det jag. Dock skulle jag igentligen ha bakat något, men det fanns inte tid till det och istället blev det inköp av saffransbullar och pepparkakor. Jag kom på den idiotiska idén att jag skulle göra en trerättersmiddag ikväll när Johan kommer så jag står med 4 grytor och matredskap i högsta hugg, måste fortsätta nu.


Back on track

Eftersom mitt föregående blogginlägg fått stående ovationer är jag tillbaka i författarstolen. Kaaiiiin och Morran har nu hittat betygen från måndagens testpatrull i papperskorgen, ja, jag skrev rätt PAPPERSKORGEN. big nono på den! Hur som ingen gråt och tandagnisslan här, svaren överlevde och här kommer det ni alla väntat på, resultten.
Vi provade som sagt dem 15 sorterna (mjölkchoklad, scweizernöt, frukt&mandel, mörk choklad, helnöt, apelsinkrokant, digestive, daim, mintkrokant, dukat, gräddnogat, amigo, nonstop, lakrits, luftbubblor)

TOPP 5 : 1. Helnöt och mjölkchoklad 4 poäng - " det är ju choklad" kommentar från Johan
2. Schweizernöt 3,9 poäng 
3. Dukat och Bubblor 3,8 poäng - "Smakar lyxigt, en choklad med klass"
4. Digestive och Apelsinkrokant 3,5 poäng "god att tugga på" kommentar från Jossan
5. NonStop 3,2 poäng

andra kommentarer som ni kan änka på när ni är i chokladdisken, "smakar kärring" - frukt och mandel, "tandkrämschoklad smakar fräscht" - mintkrokant.

Vi tackar dem 6 medverkande i patrullen och ser fram emot måndagens testing!

tjong i medaljongen


Kaaiiiin THA gästbloggare

Okej här sitter vi igen, morran och jag över en kopp te. Denna koppen te kommer snart utvecklas till 5 koppar till och så småningom en jävligt stressad urinblåsa.
Egentligen skulle jag fått äran att blogga om testpatrullens första möte, men vi skiter i det eftersom vi inte hittar betygen angående dem 16 olika sorternas marabouchoklad.
Morran är lika aktiv som vanligt i sitt skolarbete. Du är så duktig min statusvän! Det är ju tur att en av oss kommer bli framgångsrik. Kan jag få bo hos dig när jag blir ännu äldre och fattigare?! 
Okej nu ska vi skvallra, snacka skit, talka gojja och sladdra tax. 
SMACK Kaaiiiiin lille g gusten - en kvinna med klass 

God kväll

Nu är jag så trött så trött. Skola idag och efter det gymmet. Hemma blev plugg och lugnt. Jag har även hjälpt pappa med hans föreläsning han ska ha i Jönköping imorgon för Guldfågeln. Det kommer han fixa galant min lilla pappi. Nu behöver jag min skönhetsömn. Buenas noche

mörkt ute

Klockan börjar närma sig fyra och det är mörkt ut, så Sverige! Ska jobba efter skolan men sedan när jag kommer hem ska jag ladda upp vårat chokladtest:D

Ni vill inte se mig nu..

för jag sitter och sjunger (skriker) holy night med Mariah Carey. Hon sjunger bra, men jag e bannemig bara steget efter. MIn abslout favvo-julskiva. Den borde ni alla inskaffa. Sitter även här och skriver ut vårat sätta-betyg-på-choklad-blad. Mamma o Pappa är knappt hemma denna vecka så det är öppet hus i Torp och ikväll kommer superligan hem och testar choklad. Snart kommer Karin och vi ska in till köpingen för att inhandla inför kvällen

 

Jämt är det måndag

Känns som det jämt är måndag, veckorna går fort. Sitter nu på sista lektionen och lägtar tills vi får gå hem. Denna vecka har vi det relativt lugnt i skolan så jag hade tänkt att denna vecka ska jag spendera med mina kära vänner. Jag ska ta det lugnt och passa på att syssla om mig själv. Denna kväll ska jag spendera med den här donnan.  


underbara dag

Underbar dag, snö och sol. Jag har inte ägnat mig åt någon skola utan bara tatt det lugnt. Det här är min första lediga dag på två veckor, ingen skola och inget jobb. Man uppskattar det så mycket mer när man är ledig sällan för när man väll är det njuter man till max och det är precis vad jag har gjort. Johan och jag sov verkligen ut och vaknade upp då det var dags för lunch. Efter det gick vi en promenad och sedan åkte jag, johan och Anna hem till Johan för att hämta hans grejer så han kunde sova här inatt igen. Vi var på statiol och laddade upp ett föråd till kvällen. 

Nu sitter Johan och pluggar och jag framför datorn vi har precis druckit lite glögg och inväntar middagen. Sedan senare ikväll hade vi tänkt att vi skulle se Wallanderfilmen luftslottet framför tv:n och öppen spis. Vilken söndag!

Lördag mys-pys-speciale

Det var underbart att sluta jobba för dagen har gått så fruktansvärt söligt. När jag kom hem hade mamma gjort underbar god mat med gravad lax. Jag, mamma, pappa och Emma hade det så mysigt vid middagsbordet. Nu har vi bänkat oss framför en förhoppningsvis bra film och med lite gottigott. Johan kommer om en stund med så min lördagkväll kan nästa inte bli bättre en såhär.

God morgon

God morgon! Lite småsegt att stiga upp såhär tidigt när man var ute igår. Som tur var tog vi en taxi hem istället för bussen så det gick snabbare hem. Det va trevligt igår. Idag kommer minipolisen och dramaqueenen hem, dvs min storasyster. Emma är störskön och en smula för ärlig.Jag kan även erkänna en sak och det skrämmer mig lite, men vi ser likadana ut! Aja nu tickar tiden och jag måste vidare till jobbet. Adios 

Party, Party, Party

Snart så är det dags, PARTY! Mammsen skulle kolla på hus så jag åkte till Karin en snäng som sminkade mig. Nu är jag pepp riktigt pepp wihoo sitter här och förar lite för mig själv med ett glas vin och mitt religionsarbete som jag måste skicka in innan jag åker, nu ska jag skriva vidare...

Det snöar!

Vaknade i morse av att Anna skrek: DET SNÖAR. Jag tittade ut och så rätt så rätt det snöade och mycket med. Sedan dånade julmusiken ut ur högtalarna i köket. Jag tycker det är riktigt mysigt.Fredag idag, utgån ikväll det ser jag fram emot.

min nya frukost

Jag gillar inte frukost, men denna otroligt goda yoogin har ändrat min inställning. Det är yoggi med choklad i!!!! Jag är en obotlig chokladälskare och denna är helt fantastisk mmmm....
 

Puppie

Som sagt anna o jag va på fika hos Nettan efter skolan den lilla valpen va så söt.  Efter det blev det jobb. Torsdagar är endå kul att jobba på för då är det mycket folk som ska handla till helgen
.

Anna panna och lille puppien

Den fick fatt i min sko

Hej hopp. ...

Hej hopp. Sista lektionen nu. Var på gymet nyss, det tar musten ur mig. Jag och lillsyrran ska sedan vidare till Algots-Nettan för att kolla på hennes lilla puppie. Jag är inte särskilt förjust i djur, men när de är små vill man bara äta upp dem. Sedan ska jag vidare till jobbet några timmar. Därefter sova och sedan FREDAG! Jag känner på mig att detta kommer bli en toppenhelg...

myspystisdag

Efter mitt pluggande tittade Karin förbi med julte. Så det blev några koppar av det, sen kom teddy och det blev några koppar till. Vi kollade på Bonde söker fru, vad roligt det är. Jag har redan satt ihop mina favvopar. Mycket sällan jag tittar på Tv men nu har jag fastnat och sitter och kollar på osyldigt dömd. Riktigt bra! Ska kolla vidare nu! Puss



Ska det vara kalorier så ska det vara goda kalorier

Sitter här och gör religionsarbete. Blev lite sugen på choklad och det enda jag kunde hitta var mörk choklad med sesamfrön. Den är god, men någon större njutning finner jag inte. Nyttigare ska det va men ljus är så mycket bättre. Som min mamma säger: Ska det vara kalorier så ska det vara goda kalorier. 

Finito o goodbye

Blev en fika med Frida idag, hon e grym. En fika med henne och humöret är på topp, ett coolt barn. Nu sitter här och proppar i mig dounats tycker jag förtjänar det eftersom jag är helt mör i kroppen fick jobba över en timma för att en kassörska blev sjuk. Än dröjer det lite innan jag ska sova. Svenskauppsatts måste göras. Adios!

Sista lektionen

Nu sitter vi på sista lektionen. Mathilda och jag ägnar oss mest åt att ta foton. Nu slutar lektionen. Nu ska jag vidare till jobbet. Hörs ikväll. Adios

bokläsning & natti

Nu ska jag strax krypa ner och sluka mig i Liza Marklunds Livstid som jag köpte på flygplatsen till Spanien, men ännu inte hunnit läsa. Jag älskar spännande böcker även om jag är lika rädd varje gång jag släcker lampan. 
Buenas noche!

Te-stund med Kaiin

Blev en liten paus i pluggandet och passade på att åka till Kaiin när lillasyrran skulle på körkortsteori! Vi drack julte godaste teet jag druckit. Sedan i slutet kom Teddybear för att göra ett skolarbete, men då var det dags att dra hemåt igen.



Ny vecka nya möjligheter

Ny vecka nya möjligheter. Sitter med en kexchoklad i handen bra start på veckan kan dock tillägga att jag har varit och tränat med. Träna gör man för att man ska kunna äta mer iallfall jag. Idag skyndade jag mig till skolan, som vanligt. Därefter några lektioner sedan har jag varit på ett möte som en så länge är TOP-secret, men det kommer nog fram så småningom när det e klart.

Denna vecka ska jag ägna mig en hel del i skolan och umgås med mina nära och kära och jobba. Det blir en lugn vecka. Längtar till helgen. men veckorna går fort och så är det måndag igen. SMACK!

ändrade planer och myspyskväll

Precis när jag skulle åka till Kaaain ringer jobbet. Trogen som jag är så åkte jag dit. Blev någras timmars arbete. Sedan kom J. Vi lyxade till det lite sådär på söndagskvällen och köpte hotdogs på statiol mumma!! Sedan bar det av till Kaiin för att titta på en Beck-film. Härliga söndag.

Tedden, Jossan, Johan och Kaiin.

Johan gillar inte va med på bild

Sunday

Lördagkvällen tillbringades med J. Söndgskvällen ska tillbringas med min andra älskling. Vi hade tänkt basta, ta en promenad( lät jobbigt), glo på film och så en massa prat förståss. Söndagr är bra!

Good morning!

Varje morgon kommer denna lilla krabbaten och gör mig sällskap och somnar så sött. Jag kan faktiskt inte minnas när jag hade senast sovmorgon. Men men sovmorgon är kanske och ta i för jag har ju endå satt på väckarklockan för att jag snart ska iväg och jobba.! Dags att fixa i ordning sig.

FREDAG!

Dålig uppdatering igår, dålig dag. Idag FREDAG! Veckans bästa dag utan tvekan. Jag och TildisVildis sitter och övar på våra tal inför nationella proven i svenskan vi ska ha sen.Mycket nerver, huaa. Sedan efter det är skolan slut för denna veckan. Ska jobba sedan och därefter blir det mys pys speciale med Johan. Massa godis framför IDOL. SMACK!


Dagens visdomsord

De enda normala människorna är de människorna man känner väl

Körkort!

Jag var nog gladare än min pojkvän som fick sitt körkort igår. Happy Happy. Efter jag varit hos Kaiin en sväng kom han och hämtade mig och vi åkte hem till mig för att äta. Nu slipper vi åka bussen eller tjata på våra föräldrar att de ska skjutsa eftersom vi inte bor så nära varandra. Docl svider det lite i hjärtat att han är ett år yngre än mig och fick det före! Det känndes hårt, mycket hårt
 

Fortsättning på mitt pluggande

Pluggandet fortsätter hos Kaiin om det blir något av det. Jag måste bara ta en paus. Vänner är viktigt vänner är bra, träffar jag dem inte dagligen så är det ingen bra dag. Man kopplar liksom bort hela skolan när man är med dem och de får en att må bra. Huu vad vi ska prata, munnarna kommer gå i ett.


Nationella proven

Pumpat lite på gymet, alldeles mör i kroppen. Vi hade Nationella proven i svenska idag. Jag skrev en krönika om hur vi uppfostras som människor, intressant.Skönt att ha det gjort iallfall. När man är klar med en sak är det bara börja med nästa. Nu ska jag plugga inför mitt trafikkunskapsprov imorgon! SMACK! 

min tisdag

dålig dålig uppdatering, men tisdagar är fullt upp. Såhär har min tisdag sett ut ungefär:
- Upp tidigt för en körlektion som gick mycket bra
- tillbaka till skolan för redovisning i rättskunskap
- Vid lunch åkte vi till Kaiin för att käka scones, samt att jag övade på min lektion i idrott i hennes vardagsrum
- tillbaka till skolan, jag hade aerobiclektion, jättenervös men som tur var gick det bra
- efter skolan gick jag till ica för att jobba några timmar
- glömmde min mobil hos kaain (hur man nu lyckas det?) åkte dit för att hämta, påvägen dit stod mannen i blå och stoppade oss
- hemma plugg plugg plugg

nu ska jag sova, skönhetsömn är viktig, SMACK

hurtiga jag

Blev gymet efter skolan, sen körkortsteori, nu har jag övat på min idrottlektion inför imorgon och det känns nervöst och plågande haha nämen det ska nog gå bra. NU ska jag dansa vidare på min aerobic och sedan sova som en stock.

adios

Ser det äckligt ut? Nonono kall rissnyngsgröt, blåbärsylt och lite banan på det mmm


Måndag

Spenderade söndagskvällen hos min älskling och sov där över natten. Nu är det måndag och tillbaka i skolan. Mycket för min del denna vecka. Vi har håltimma nu och därefter orginisation och ledarskap där vi ska redovisa ett arbete. Det är bara till att ta tag i veckan och se till att det blir något vettigt gjort.
Adiios

50% nyttigt

Mitt just nu favorita mellanmål. Banan + Ikeachocklad, in i micron och mmm så gott. Med tanke på att det är banan inblandat tycker jag endå det är relativt nyttigt och smaskens!

Gårdagens bravader


Johan hade inflytningsfest i sin mycket fina lägenhet. Det firade vi först med en mycket god smörgåstårta och mycket dans. Mycket trevligt.  Älskar umgås med dessa människor. One big happy family.


Fars dag

Idag är det min pappis dag. Eftersom bara hälften av familjen är hemma ska jag, syrran o pappa ha myspys speciale hade vi tänkt. Idag är jag ledig, vad skönt. Bra söndag!

klassfest

Späckad fredag, först skola, rusar till ica för att jobba, därefter vidare för att hämta saker hos Kaiin, förfest hos Malin, sedan klassfest. Mucho, mucho trevligt. Kul att träffas utanför skolan med. Eric och jag gick upp vid sex i morse. Åkte till statiol och köpte frukost. Sedan åkte jag till jobbet... nu ska jag ta en siesta för om fyra timmar är det fiesta igen.

Amanda, Erika, Mailn, Jag och Mathilda

Något av de bästa med julen

Det ska börjas tidigt. Juleskumm är ju så gott. Jag har redan laddat upp. Städar mitt rum nu, något jag verkligen inte tycker om, men jag är så extremt pigg så jag kan inte gå och lägga mig nu
Adios

Ikea + jul = sant

Jag älskar jul. Jag älskar Ikea vid jul. Eric kom hem från växjö idag så jag han och Karin åkte in en sväng. Ett sent torsdagsnöje. Jag tyckte det va lite snålt med pynt på IKEA mer mer mer! Kanske för tidigt med julmusik, men när det spelas det i affärerna är det verkligen jul

Kanske inte det mest smakfulla, men ack så bedådrande söta lampor.

Jag vill ha såhär många paket!

Utan en korv och lingondricka kan man inte slutfölja sitt IKEA-besök. Utsökt!

kloka ord


Från dagens morgontidning, det är som taget ur min mun!

Introduktion på gymet

På håltimman var jag på gymet för en introduktionskurs med alla maskiner. Jag ska fokusera mest på armar och rygg och lite därtill, det va helt okej. Sedan projektarbete och därefter hem. Vad tycker ni om min cykelväg hem den och lite motvind och det kan inte bli bätte huuua


Idag



Spenderades dagen hos Karin och jag gillar inte det jag ser, ge mig hennes nya gaderob. Typiskt att den lilla ungen har 36 i skor. Försökte trycka ner mina fossingar i dem för att ha dem på fredag, men icke.

Plugg, plugg, plugg

Åkte och jobbade efter skolan på Ica. Slutade vid åtta och nu måste jag sätta mig med plugg. Ucsh jag hatar att sätta mig så här sent med att plugga. Ska försöka koncentrera mig och göra mitt bästa sedan får jag sätta på väckarklockan tidigt imorgon

Sitter här på rättkunskapen

Sitter här på rättskunskapen och inväntar att lektionen ska sluta så jag kan gå och lucha med Kaiiin. Sitter och surfar och lyssnar på musica, tycker jag har varit flitig nu. Gnarls Barkleys nya going on, ur högtalarna, riktigt bra!








Mordkommissionen

Jag blir lika rädd varje gång jag ser det, men endå så bra. Danska desutom, jag älskar danska, sedan har jag en liten crush på Fisher. Han gick förbi syrrans butik i Köpenhamn. Det är bättre i verkligheten vill jag lova. Mina vänner Tedden, Kaaiin och B-Johan höll mig sällskap

.

Hur gör man en omotiverad människa motiverad?

Allså när innan jag ska gå till gymet är det sådan ångest, hela dagen går jag och grämmer mig. Inte för jag tycker det e tråkigt, men jag vill bara inte. Efteråt känns det alltid så skönt och jag mår bra av det. Jag vill börja komma igång på riktigt det är bara det att jag vill inte gå och har ångest för det innan.

Jag ska ge det en chans iallafall. Man får inte ge upp på en gång. Efter ett tag kanske man kommer i fas och ser det som något bra. Jag hoppas hoppas det iallafall.

dagen outfit

En dagens outfit får det bli innan jag ger mig iväg till skolan

MIna nya skor

Tröja: köpt i Argentina
Linne: Jc
jeans: Cheap monday
skor: Kaw

Att vara en bonddotter

Minns ni Farmen? Eller känner ni säkert till bonde söker fru som går på tv nu. Nästa gång kanske de startar att vara en bonddotter, intressant haha. Liksom man föds till det varken man vill eller inte. Till min sak. Något som är mindre kul är när djuren rymmer. Vid Sex gott folk stod jag ute och vi skulle få in djuren. Mindre roligt!

Hemma från USA

NU ska ni få höra dagens veckans och måndens största happening! Min bästa vän Karin är hemma från USA efter två månader. Stor lycka och allt är som det ska igen. Henne ska ni allt få lära känna. Dock har hon kommit hem med en fet ny stor gaderob, vilket jag inte tycker om. Avensjuka tror jag det kallas.

Jag hade beställt en ipod och här är min rosa nya älskling

Paket fick jag med, en mycket god parfym från Viktoras secret och en snygg tubtopp

Lite kort om mig

Namn: Ingrid

Ålder: 19år

Bor: På en bondgård och världens mest vackraste ställe

Familj: Mamma och Pappa, Storebror i Egypten, Syrra i Växjö och en lillasyster

gör: studerar sista året på samhälle/ekonomi, extraknäcker livet ur mig i en ICA-butik för att kunna leva något slags glamoröst liv

fritiden: Spenderar med vänner, pojkvännen försöker släpa mig till gymet, fiesta fiesta, shoppingalen

Största last: Choklad, choklad, choklad och herrparfymer

När jag blir stor: vill jag ha makt, nämen en ledare av något slag

Livskvalite: Prata, skratta, vara med människor jag tycker om, shoppa, äta god mat, choklad

mitt allt: mi famila, mina vänner, min pojkvän och min gaderob


Mitt första inlägg

Då var det dags: börja blogga. Jag har alltid varit pepp på det, men det har liksom inte blivit av, men eftersom jag läser tusentals bloggar själv tänkte jag att nu är det min tur. Så nu ska vi väll få se vad jag lyckas leverera!
Enjoy it!

RSS 2.0